Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokullarda matematiksel modelleme: 7. sınıf öğrencilerinin “hava durumu” modelleme problemi ile deneyimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İnan Tutkun, Mukaddes
dc.contributor.author Didiş Kabar, Makbule Gözde
dc.date.accessioned 2020-06-24T07:01:47Z
dc.date.available 2020-06-24T07:01:47Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/233
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı altı yedinci sınıf öğrencisinin Hava Durumu adlı modelleme problemi üzerinde çalışırken geçtikleri modelleme sürecini incelemektir. Bu çalışmanın katılımcılarını, derse devam eden 24 öğrenci arasından, amaçlı örneklem yöntemine göre seçilmiş olan altı öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma sürecinde öğrenciler üçer kişilik iki grup halinde çalışmışlardır. Bu çalışma öğrencilerin matematiksel modelleme süreçlerini inceleyen nitel durum çalışmadır. Çalışmanın bulguları, çalışmada yer alan iki grubunda bir modelleme problemi ile ilk defa çalıştıklarında, birden fazla yorumlama sürecinden geçerek, problemin çözümü için farklı fikirler öne sürebildiklerini, farklı matematiksel fikirlerini birbirleri ile paylaşabildiklerini, öğrencilerin kendi matematiksel anlamaları çerçevesinde problemi matematikselleştirip modellerini ortaya koyabildiklerini göstermiştir. Diğer taraftan ise bulgular bu iki grubun istenilen çözüme ulaştıktan sonra, elde etmiş oldukları matematiksel çıktılarını gerçek yaşama göre yorumlamadıklarını ve sonuçlarının doğruluğunu kontrol etmediklerini göstermiştir. Bu çalışma, matematik öğretmenlerine ortaokul düzeyindeki öğrencilerin matematiksel modelleme problemleri ile tanıştırılmalarını ve matematik derslerinde düzenli olarak matematiksel modelleme problemleri ile çalışmalarına fırsat sağlamalarını önermektedir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to examine the mathematical modeling processes used by six 7th grade students while working on a mathematical modeling problem. Twenty-four students were enrolled in the course observed for this study, and the students worked in eight groups of three throughout the study. The participants in this particular study consisted of two groups of three who selected via a purposeful sampling method. A qualitative case research design was utilized to examine students’ modeling processes, as they were working on a modeling problem. The findings indicated that even though both groups were working on a modeling problem for the first time, they were able to present various mathematical ideas by considering multiple interpretive processes. Furthermore, they were able to share different mathematical ideas with each other and develop their own models within the frame of their own mathematical understanding. However, the findings also revealed that once the models were developed, neither group interpreted their model in terms of real life. This study suggests that mathematics teachers should introduce middle school students to modeling problems and provide opportunities for these students to work on mathematical modeling problems regularly in mathematics courses. Modeling problems may prove to be powerful vehicles for developing students’ modeling competencies in the early school years if they are used regularly in mathematics courses. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Hava durumu problemi tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Modelleme problemi tr
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr
dc.subject The weather problem tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.subject Modeling problems tr
dc.subject Middle school students tr
dc.title Ortaokullarda matematiksel modelleme: 7. sınıf öğrencilerinin “hava durumu” modelleme problemi ile deneyimi tr
dc.title.alternative Mathematical modeling in the middle schools: experiences of 7th grade students with the weather problem tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 262941 tr
dc.contributor.authorID 131105 tr
dc.contributor.department Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 52 tr
dc.identifier.issue Özel sayı tr
dc.identifier.startpage 23 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster