Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ustabulut, Mete Yusuf
dc.date.accessioned 2021-11-23T08:18:26Z
dc.date.available 2021-11-23T08:18:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2322
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stillerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu kapsamda araştırma 105 Türkçe öğretmen adayından oluşmaktadır. Tarama (survey) modelinde yürütülen araştırma verilerinin toplanmasında Grasha-Reichman Öğrenme Stili Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, bağımsız örneklemler için tek yönlü varyans analizi, mann whitney u testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmen adaylarının işbirlikçi ve rekabetçi öğreneme stili seviyesi yüksek; bağımsız öğrenme stilleri düşük; çekingen, bağımlı ve katılımcı öğrenme stilleri seviyesi orta düzeyde bulgulanmıştır. Ayrıca Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stilleri üzerinde cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerinin etkileri saptanmamıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the learning styles of Turkish teacher candidates in terms of some variables. In this context, the research comprised of 105 pre-service Turkish language teachers. The Grasha-Reichman Learning Style Scale was used to collect the research data conducted in the survey model. Descriptive statistics, t-test for independent groups, one-way analysis of variance for independent samples, Mann Whitney u test and Kruskal Wallis test were used in the analysis of research data. As a result of the research, the collaborative and competitive learning style level of Turkish teacher candidates is high; independent learning styles are low; the level of avoidant, dependent and participatory learning styles was found to be moderate. In addition, the effects of gender, grade level, mother's education level and father's education level on the learning styles of Turkish teacher candidates were not determined. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğrenme tr
dc.subject Öğrenme stili tr
dc.subject Türkçe öğretmen adayı tr
dc.subject Learning tr
dc.subject Learning style tr
dc.subject Pre-service Turkish language teachers tr
dc.title Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of the learning styles of pre-service Turkısh language teachers in terms of some variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8864-645X tr
dc.contributor.department Bayburt Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı. tr
dc.identifier.endpage 195 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 174 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster