dc.contributor.author |
Topçu, Ersin |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-23T08:18:24Z |
|
dc.date.available |
2021-11-23T08:18:24Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2321 |
|
dc.description.abstract |
Devletlerin, varlığının manevi temellerini ve milleti arasındaki bağı kuvvetlendirmek amacıyla her daim ihtiyaç duyduğu en büyük güç, geçmişten kalanlar içerisinde en kıymetli miras kabul edilen kültür ve medeniyet olmuştur. İşte bu nedenle devletlerin eğitim programlarında bilim adamları özelinde kendi medeniyet tarihlerine nasıl yer verdikleri son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı da Türkiye ve Yunanistan’da ilkokul, ortaokul ve lisede okutulan, içeriğinde doğrudan ya da dolaylı bir şekilde tarih konuları ihtiva eden Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Tarih ders kitaplarında bilim insanlarına nasıl ve ne kadar yer verildiğini karşılaştırmalı bir şekilde ortaya koymaktır. Nitel yöntemlerden doküman incelemesinin kullanıldığı araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye’de okutulan ders kitaplarında adı geçen bilim adamlarından %44,4’ü diğer medeniyet gurubuna mensupken, Yunanistan ders kitaplarında ise adı geçen Türk İslam bilim adamlarının oranı sadece % 1’dir. Sonuç olarak Yunan ders kitaplarında tamamen etkili olan Avrupa merkezci bakış açısı, aynı oranda olmasa da Türk ders kitaplarında da söz konusudur. |
tr |
dc.description.abstract |
The greatest power needed by a state in order to strengthen the spiritual foundations of its existence has always been the culture and civilization. For this reason, how states include their own history of civilization, in terms of scientists, in their educational programs is extremely important. This research aims to compare how and to what extent scientists are included in Life Studies, Social Studies, and History textbooks, taught in elementary, middle and high schools in Greece and Turkey. According to the results obtained from research using the document review of qualitative methods, while 44,4% of the scientist whose names were mentioned in textbooks in Turkey was adherent of the other civilization group, the proportion of the Turk-Islam scholars in Greece textbook was only 1%. As a result, the Eurocentric perspective, which is completely effective in Greek textbooks, is also present in Turkish textbooks, although not at the same rate. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Türkiye |
tr |
dc.subject |
Yunanistan |
tr |
dc.subject |
Tarih ders kitapları |
tr |
dc.subject |
Bilim adamları |
tr |
dc.subject |
Turkey |
tr |
dc.subject |
Greece |
tr |
dc.subject |
History textbooks |
tr |
dc.subject |
Scientists |
tr |
dc.title |
Türk kredi sigortası sektörü hasar-prim gelişimi ve ekonomik büyüme ile ilişkisi |
tr |
dc.title.alternative |
Scientists in Turkish and Greek textbooks |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0627-2384 |
tr |
dc.contributor.department |
Amasya Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Sosyal Bilgiler Eğitimi. |
tr |
dc.identifier.endpage |
103 |
tr |
dc.identifier.issue |
38 |
tr |
dc.identifier.startpage |
69 |
tr |
dc.identifier.volume |
14 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |