Adiyaman University Repository

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık kavramına yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Ezer, Feyzullah
dc.contributor.author Aksüt, Selda
dc.date.accessioned 2021-11-23T08:18:15Z
dc.date.available 2021-11-23T08:18:15Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2317
dc.description.abstract Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık kavramına yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmeye çalışıldığı bu araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 180 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık kavramına yönelik algılarını metaforlar yoluyla belirlemek amacıyla, “dijital vatandaşlık, …………. a/e benzer; çünkü …………” ifadesinin yer aldığı bir formdan yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık kavramına yönelik 132 metafor geliştirdikleri ve geliştirilen bu metaforların 9 kavramsal kategoride yer aldığı belirlenmiştir. Farklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık kavramına yönelik algıları ile ilgili metafor çalışmaları yapılabilir. tr
dc.description.abstract This study, in which the perceptions of Social Studies teacher candidates towards the concept of digital citizenship were tried to be determined through metaphors, was carried out with the phenomenological design, one of the qualitative research designs. The sample group of the study consisted of 180 teacher candidates receiving education in years 1, 2, 3 and 4 in Fırat University Faculty of Education Department of Social Studies Education during the spring term of the 2019-2020 academic year. In order to determine the perceptions of Social Studies teacher candidates regarding the digital citizenship concept via metaphors, a form including the statement “digital citizenship is like …………. because …………”, was used. It was determined that the teacher candidates developed 132 metaphors regarding the digital citizenship concept and these metaphors were involved in 9 conceptual categories. It can be recommended to conduct metaphoric studies on the perceptions of teacher candidates from different departments, regarding the digital citizenship concept. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dijital vatandaşlık tr
dc.subject Metafor tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Digital citizenship tr
dc.subject Metaphor tr
dc.subject Social studies tr
dc.subject Preservice teachers tr
dc.title Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık kavramına yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi tr
dc.title.alternative Determining the perceptions of social studies teacher candidates regarding the digital citizenship concept via metaphors tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5862-8541 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6128-7867 tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü. tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü. tr
dc.identifier.endpage 143 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 104 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account