Adiyaman University Repository

Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecindeki hazırbulunuşlukları ve görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Baran, Aslıhan
dc.contributor.author Sadık, Olgun
dc.date.accessioned 2021-11-23T08:18:13Z
dc.date.available 2021-11-23T08:18:13Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2316
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı COVID-19 pandemisi ile başlayan acil uzaktan eğitim süreci ile ilgili sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluklarını ve görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma türünün fenomenoloji deseniyle modellenmiş bu araştırmada katılımcılar İstanbul’da bulunan bir özel okulda görev yapmakta olan 15 sınıf öğretmenidir. Çalışmada veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken tematik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların uzaktan eğitim ile ilgili ön bilgilerinin olduğu fakat daha öncesinde deneyimleri olmadığı ortaya çıkmıştır. Katılımcılar, uzaktan eğitimin pandemi sürecinde eğitim açığını kapattığına vurgu yaparken, ölçme değerlendirme sürecinde büyük eksiklikler olduğu görüşünü ortaya koymuştur. Katılımcılar kullanılan uzaktan eğitim uygulamalarını basit ve işlevsel olarak gördüklerini fakat bunların arasında Zoom aracına dahil olan beyaz tahta uygulamasının işlevsel olmadığını belirtmiştir. Bu süreç bir bütün olarak incelediğinde, yakın gelecekte ortaya çıkması beklenen hibrit eğitim-öğretim sistemlerinde öğretmenlerin başarılı olabilmeleri için teknoloji bilgi ve tecrübesinin yanında uzaktan eğitimde öğretim tasarımı ve pedagojisi üzerine de kendilerini geliştirmeleri önerilmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to explore the preparedness and views of elementary school teachers about emergency remote education during the COVID 19 pandemic. This phenomenology research included 15 teachers working at a private school in Turkey. Semi-structured interviews were used as the data collection method. Thematic analysis method was used as the data analysis method. In this research, it was revealed that the participants had preliminary knowledge about distance education but they did not have any previous experience. The participants were satisfied with their online education experience during the pandemic but stressed the difficulty and limitation of evaluation aspect of their experience. Zoom for synchronous classes was easy to use and functional; however, the whiteboard feature was not functional and slow in this process. Overall, considering the potential need for hybrid education systems in the near future, this study suggest teachers develop their technology knowledge and skills and instructional design and pedagogical skills in online education. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Acil uzaktan eğitim tr
dc.subject Çevrim içi eğitim tr
dc.subject Öğretmen görüşleri tr
dc.subject Sınıf öğretmeni tr
dc.subject COVID-19 tr
dc.subject Emergency remote education tr
dc.subject Online education tr
dc.subject Teacher’s view tr
dc.subject Classroom teacher tr
dc.subject COVID-19 pandemic tr
dc.title Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecindeki hazırbulunuşlukları ve görüşleri tr
dc.title.alternative Classroom teachers’ preparedness and views about emergency remote education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5657-8213 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8852-8189 tr
dc.contributor.department Bahçeşehir Üniversitesi/Eğitim Teknolojileri Bölümü. tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi/Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi. tr
dc.identifier.endpage 38 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account