Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin öğrenen örgüt algısının bireysel yaratıcılıklarına etkisi üzerine bir araştırma: Salihli örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tetik, Semra
dc.date.accessioned 2021-11-23T08:17:42Z
dc.date.available 2021-11-23T08:17:42Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2313
dc.description.abstract Gelişmiş ülkeler düzeyine ulaşabilmenin yolu eğitim kalitesinden geçmektedir. Bu bağlamda eğitimde kaliteyi arttırmanın en etkili aracı olan ‘öğrenen örgütler’ ve ‘bireysel yaratıcılık’ kritik bir konu olarak ortaya çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle yapılan araştırmanın amacı, Manisa’nın Salihli ilçesindeki devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, öğrenen örgüt ile bireysel yaratıcılık arasında anlamlı ilişki olup olmadığını ve öğrenen örgütlerin bireysel yaratıcılık üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen araştırma hipotezleri, korelasyon analizi ve regresyon analizi aracılığı ile test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğrenen örgüt ve boyutları ile bireysel yaratıcılık arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişkiler olduğu ve öğretmenlerin öğrenen örgüt algısının bireysel yaratıcılıkları üzerinde olumlu etkisinin olduğu ortaya konulmuştur. tr
dc.description.abstract The way to reach the level of developed countries passes through the quality of education. In this context, 'learning organizations' and 'individual creativity', which are the most effective means of increasing the quality of education, emerge as a critical issue. From this point of view, the aim of the research is to examine whether there is a significant relationship between the learning organization and individual creativity and the effect of learning organizations on individual creativity, according to the perceptions of teachers working in public high schools in Salihli, Manisa. Research hypotheses developed for this purpose were tested through correlation analysis and regression analysis. According to the research findings, it has been revealed that there are significant and positive relationships between the learning organization and its dimensions and individual creativity, and that teachers' learning organization perception has a positive effect on their individual creativity. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Örgüt tr
dc.subject Öğrenen örgüt tr
dc.subject Bireysel yaratıcılık tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Organization tr
dc.subject Learning organizations tr
dc.subject Individual creativity tr
dc.subject Teacher tr
dc.title Öğretmenlerin öğrenen örgüt algısının bireysel yaratıcılıklarına etkisi üzerine bir araştırma: Salihli örneği tr
dc.title.alternative A study on the effect of teachers' perception of learning organization on their individual creativity: the case of Salihli tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6266-8178 tr
dc.contributor.department Manisa Celal Bayar Üniversitesi/Salihli Meslek Yüksekokulu. tr
dc.identifier.endpage 659 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 621 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster