Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Maniyerizm sanat anlayışında eserlerdeki biçimsel bozulmalar ve vurgu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Geçen, Fahrettin
dc.contributor.author Dede, Bayram
dc.date.accessioned 2021-11-23T08:17:40Z
dc.date.available 2021-11-23T08:17:40Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2312
dc.description.abstract Maniyerizm 1520 – 1580 (1600) yılları arasında Floransa ve Roma’da eş zamanlı olarak görülmeye başlamış olan bir sanat akımıdır. Araştırmanın temel amacı Maniyerizm sanat anlayışında resimlerde biçimsel açıdan özellikle figür imgelerinde görülen abartılar sonucu meydana gelen oran-orantı problemlerinin, perspektif ile meydana gelen figür ve mekan problemlerinin nedenlerini ortaya çıkartıp eserlerde oluşan deformasyonun nedenini ve maniyerizmde vurgunun önemini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemiyle yapılan araştırma da verilere ulaşmak için literatür taraması yapılmıştır. Araştırmada yer alan resimlerin analizi için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada toplamda beş resim analiz edilmiştir. Örnekleme alınan resimlerde oran-orantı, perspektif ve vurgu özellikle ele alınıp irdelenmiştir. Sonuç olarak Maniyerist ressamlar bazı eserlerinde tema açısından önem taşıyan vurgunun gerektiği alanlara izleyicinin dikkatini çekmek amacıyla; o alanları abartmışlar ve/veya küçültmüşler yâda ışığı kullanarak dikkati o alana çekmiş ve mesajlarını bu yolla iletmeye çalışmışlardır. Bu dönem sanatçıları resim yâda heykelin natüralist ve ideal tavırlarının dışına çıkıp kuralları bozup izleyiciyi vurguladıkları alana yönlendirmişlerdir. tr
dc.description.abstract Manierism is an art movement that began to be seen simultaneously in Florence and Rome between 1520 Dec 1580 (1600). The main aim of the research is to identify the causes of Ratio-Proportion problems that occur as a result of exaggerations seen in formal images, especially in Figure images in paintings in the understanding of Manierism, figure and space problems that occur with perspective, and to reveal the cause of deformation that occurs in works and the importance of emphasis in manierism. Research conducted by qualitative research method was also conducted in order to reach the data. Descriptive analysis method was used for the analysis of the pictures in the research. A total of five images were analyzed in the study. Proportion-proportion, perspective and emphasis were especially discussed and examined in the sampling pictures. As a result, Manierist painters have exaggerated and/or reduced these areas in order to draw the viewer's attention to the areas where emphasis is needed, which are important in terms of the theme in some of their works, or they have drawn attention to this area by using light and tried to convey their messages in this way. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Maniyerizm tr
dc.subject Rönesans tr
dc.subject Vurgu tr
dc.subject Oran-Orantı tr
dc.subject Perspektif tr
dc.subject Mannerism tr
dc.subject Renaissance tr
dc.subject Emphasis tr
dc.subject Proportion-Proportion tr
dc.subject Perspective tr
dc.title Maniyerizm sanat anlayışında eserlerdeki biçimsel bozulmalar ve vurgu tr
dc.title.alternative Formal distortions and emphasis on works in the understanding of mannerism art tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-0787-7505 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-1168-4068 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi/Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi/Resim Bölümü. tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi/Güzel Sanatlar Fakültesi/Resim Bölümü. tr
dc.identifier.endpage 396 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 374 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster