Matematiksel modelleme etkinliklerine dayalı öğrenme ortamında öğrencilerin alan ölçme bilgi ve becerilerinin incelendiği araştırmada, amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 6 yedinci sınıf öğrencisi çalışma grubunu oluşturmaktadır. Alan ölçme konusunun kazanımlarına göre hazırlanan matematiksel modelleme etkinlikleri ve uygulama öncesi görüşme formu araştırmanın veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Elde edilen veriler gömülü teori kodlama yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin uygulama öncesi alan ölçmeye ilişkin bilgilerinin eksik ve hatalı olduğu, bunun sonucu olarak çokgenlerin alanını ölçmede yetersiz oldukları ve kuralları ezbere bir biçimde uyguladıkları tespit edilmiştir. Matematiksel modelleme etkinlikleri uygulama süreci, öğrencilerin öğrenmelerini desteklemiş ve alan ölçme becerilerini olumlu yönde etkilemiştir. Araştırmada, öğrencilerin geçmiş bilgilerini hatırlaması ve akranlarıyla bilgi paylaşımı, bağlamdaki matematik yoluyla bilgilerin sorgulanması ve bunun sonucu olarak matematiksel ilişkilerin görülmesi, matematiksel modelleme etkinlikleriyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrencilerin gelişimlerine etki eden özellikleri olarak belirlenmiştir. Öte yandan, alan ölçmede alan formüllerinin matematiksel modelleme etkinlikleri yardımıyla birim kareyle ilişkilendirilerek açıklanması öğrencilerin öğrenmesine olumlu etki sağlamıştır. Sonuçlar, matematiksel modellemenin öğretim programında yer almasının önemli olduğunu göstermektedir.
In this study, in which effect of mathematical modelling activities on students’ surface area calculation knowledge and skills has been examined, the study group consists of six 7th grade students who are selected upon purposeful sampling. The data collection instruments of the study include mathematical modelling activities, which is prepared depending on the acquisitions of the surface area calculation theme, and pre-application interview form. The data were analyzed via embedded theory coding method. In the study, it has been determined that the students’ theoretical knowledge about surface area calculation is deficient and wrong, thus they are incapable of calculating the surface area of polygons and apply the calculation rules by heart. Application procedure has supported their learnings and affected their surface area calculation skills positively. Refreshing the pre-learned knowledge, sharing their knowledge with their friends, questioning the knowledges via relational mathematics and, consequently, realizing the mathematical relations are the contributing features of the mathematical modelling activities-based learning environments that support the students’ improvement. Moreover, explaining the surface area calculation rules with mathematical modelling activities and in relation to unit/square has affected their learnings positively. Results have shown that it is important to include mathematical modelling in teaching plans.