Adiyaman University Repository

Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterliklerinin cinsiyete göre incelenmesi: çok boyutlu madde tepki kuramı

Show simple item record

dc.contributor.author Dede, Yüksel
dc.contributor.author Akçakın, Veysel
dc.contributor.author Kaya, Gürcan
dc.date.accessioned 2020-06-23T12:38:58Z
dc.date.available 2020-06-23T12:38:58Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/230
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterliklerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; nedensel karşılaştırma araştırması olarak desenlenen bu çalışmada, ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterlikleri incelenmiş ve cinsiyet faktörünün bu yeterlikler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığı belirlenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenen 144’ü kadın ve 63’ü erkek olmak üzere 207 ortaokul matematik öğretmen adayından oluşmuştur. Araştırma sonuçları, ortaokul matematik öğretmen adaylarının genel matematiksel modelleme yeterliği, problemi yapılandırma, değişkenleri belirleme ile yorumlama-doğrulama yeterliklerinin negatif logit değerleri, matematik modeli oluşturma ve matematik çalışma yeterliklerinin ise pozitif logit değerleri aldıklarını göstermektedir. Öğretmen adaylarının matematik modeli oluşturma matematiksel modelleme alt yeterliğinin en yüksek logit değeri, yorumlama-doğrulama matematiksel modelleme alt yeterliğinin ise en düşük logit değeri aldığı belirlenmiştir. Ayrıca, cinsiyet faktörünün öğretmen adaylarının genel matematiksel modelleme yeterliği ve matematiksel modelleme alt yeterlikleri puanları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturmadığı da tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the mathematical modeling competencies of pre-service middle school mathematics teacher. In accordance with this purpose; in this study, which is designed as a causal comparison study, the mathematical modeling competencies of the pre-service middle school mathematics teacher were examined and it was determined whether these competency make a statistically significant difference according to the gender. Participants of the study consisted of 207 pre-service middle school mathematics teacher, 144 female and 63 male, determined by convenient sampling method. The results of the research show that the general mathematical modeling competencies, problem simplifying, identifying variables and interpreting/validation modelling sub-competencies of the pre-service middle school mathematics teachers have negative logit values and mathematizing and mathematical analysis modelling sub-competencies have positive logit values. It was determined that the pre-service teachers had the highest logit value of mathematical analysis sub-competency and the lowest logit value of interpretation and validation sub-competency. Moreover, there was no significant difference between the general modeling competence and the other modeling sub-competency scores of pre-service teachers according to gender. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Matematiksel modelleme yeterlikleri tr
dc.subject Ortaokul matematik öğretmen adayları tr
dc.subject Cinsiyet tr
dc.subject Çok boyutlu madde tepki kuramı tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.subject Mathematical modeling competencies tr
dc.subject Pre-service middle school mathematics teachers tr
dc.subject Gender tr
dc.subject Multidimensional item response theory tr
dc.title Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterliklerinin cinsiyete göre incelenmesi: çok boyutlu madde tepki kuramı tr
dc.title.alternative Examining mathematical modeling competency of pre-service middle school mathematics teachers by gender: multidimensional item response theory tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 23571 tr
dc.contributor.authorID 49603 tr
dc.contributor.authorID 107642 tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 170 tr
dc.identifier.issue Özel sayı tr
dc.identifier.startpage 151 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account