Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akış, Aslı Gözde
dc.contributor.author Korkmaz Yaylagül, Nilüfer
dc.date.accessioned 2021-11-19T07:15:08Z
dc.date.available 2021-11-19T07:15:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2306
dc.description.abstract Toplumsal yaşlanma, modern çağda karşılaşılan en önemli olgulardan birisidir. Yaşlanma, insanın biyolojik ömrünü temel almasıyla devam eden bir süreci anlatmaktadır. Yaşam seyri perspektifi, insan yaşamını kesitsel ve çizgisel değil çok yönlü, çok boyutlu ve devam eden bir süreç olarak ele alan bir yaklaşım olarak yaşlılık araştırmalarında kendisine önemli bir yer bulmaktadır. Bu araştırmada Türkçe literatürde çok az çalışma bulunan ancak Batılı literatürde yaygın olarak kullanılan yaşam seyri perspektifinin temel kavramlarının, prensiplerinin ve yaşlılık araştırmalarındaki yerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda klasik literatür incelemesi yöntemi ile bu konudaki temel eserler ve araştırma örnekleri incelenmiş, araştırma soruları çerçevesinde analiz edilmiştir. Buna göre yaşam seyri perspektifi, yaşam boyu gelişim, öznellik, zamanlama, bağlantılı yaşamlar, zaman-mekan olmak üzere beş temel prensibe ve kohortlar, geçişler, yörüngeler ve dönüm noktaları kavramlarından oluşan kavramsal çerçeveye dayanmaktadır. Yaşam seyri araştırmalarında boylamsal araştırma modelleri ve veri toplama tekniklerinin yanı sıra biyografik, kesitsel araştırma modelleri ve retrospektif teknikler de kullanılmaktadır. tr
dc.description.abstract Aging is one of the most important phenomenon of modern time. Aging is based on biologic life and it is described as a continuous period. Life course perspective has an important role in old age research and discusses human life not as not cross-sectional and linear, instead as a multidirectional, multidimensional and continuous process. Life course perspective is used widely in western literature, but less in Turkish literature. This research aims to reveal the main concept, principle and the place of life course perspective in the old age researches. The essential work and research has been examined and analyzed according to research questions using classical literature review. Accordingly, life course perspective is based on conceptional frames consisting of 5 main principles; lifelong development, subjectivity, timing, related lives and time-place and of concepts such cohorts, transitions, orbits and milestones. Longitudinal research models and data collection techniques are used besides biographic, cross-sectional research methods and retrospective techniques in life course researches. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yaşlılık tr
dc.subject Yaşlılık sosyolojisi tr
dc.subject Gerontoloji tr
dc.subject Yaşam seyri tr
dc.subject Aging tr
dc.subject Sociology of aging tr
dc.subject Gerontology tr
dc.subject Life course tr
dc.title Yaşam seyri perspektifi ve yaşlılık tr
dc.title.alternative Life course perspective and aging tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-2141-2787 tr
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Anabilim Dalı. tr
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Fakültesi/Gerontoloji Bölümü. tr
dc.identifier.endpage 309 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 276 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster