Adiyaman University Repository

Üniversite öğrencilerinin perspektifinden sanal kaytarma kavramı

Show simple item record

dc.contributor.author Demirbilek, Nesip
dc.contributor.author Atila, Fulya
dc.date.accessioned 2021-11-19T07:15:04Z
dc.date.available 2021-11-19T07:15:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2305
dc.description.abstract Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sanal kaytarma kavramını nasıl kavramsallaştırdıklarını ve algıladıklarını metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desen, çalışma grubunun seçilmesinde ise kolay örnekleme (easily accessible) tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, Muş Alparslan Üniversitesinde 2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 372 öğrenci yer almıştır. Üniversite öğrencilerine metafor cümlesi online olarak gönderilmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin ürettiği metaforlar ile oluşturulan temalar frekans bakımından; “zarar veren bir şey olarak sanal kaytarma”, “kaçış yolu olarak sanal kaytarma”, “bağımlılık yaratan şey olarak sanal kaytarma”, “eğlenceli ve rahatlatıcı bir şey olarak sanal kaytarma”, “yarar sağlayan bir şey olarak sanal kaytarma”, “faydasız bir şey olarak sanal kaytarma” ve “dikkatli yapılması gereken bir şey olarak sanal kaytarma” olmak üzere 7 tema altında toplandığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin sanal kaytarmaya ilişkin algılarının genel olarak olumsuz, zararlarına yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of the study is to determine how university students conceptualize and perceive the concept of cyberloafing through metaphors. In the study, phenomenological pattern, one of the qualitative research methods, was used, and the easily accessible technique was used in the selection of the study group. 372 students studying at Muş Alparslan University in the 2020-2021 academic year were included in the research. The metaphor sentence was sent online to university students. The "content analysis" technique was used to analyze the data. In the study, the themes created by the metaphors produced by the university students in terms of frequency; "cyberloafing as a harmful thing", "cyberloafing as an escape route", "cyberloafing as an addictive thing", "cyberloafing as a fun and relaxing thing", "cyberloafing as useful thing", "cyberloafing as something useless", "cyberloafing as something to be done with caution"; It has been determined that it is grouped under 7 themes. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sanal kaytarma tr
dc.subject Metafor tr
dc.subject Üniversite öğrencileri tr
dc.subject Cyberloafing tr
dc.subject Metaphor tr
dc.subject University students tr
dc.title Üniversite öğrencilerinin perspektifinden sanal kaytarma kavramı tr
dc.title.alternative University students 'perspective to the cyberloafing concept tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5133-7111 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8537-8808 tr
dc.contributor.department Bingöl Üniversitesi/Genç Meslek Yüksekokulu/Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü. tr
dc.contributor.department Millî Eğitim Bakanlığı. tr
dc.identifier.endpage 222 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 197 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account