Adiyaman University Repository

Dijital öğretmen yeterlilik ölçeği geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Ercan
dc.contributor.author Aktürk, Abdullah
dc.contributor.author Çapuk, Suat
dc.date.accessioned 2021-11-19T07:14:22Z
dc.date.available 2021-11-19T07:14:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2302
dc.description.abstract Bu çalışmada dijital öğretmen yeterliliklerini ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Dijital Öğretmen Yeterlilik Ölçeği (DÖYÖ) 20 madde, kaynak geliştirme, iletişim ve iş birliği, güvenlik ve değerlendirme olmak üzere 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırma farklı çalışma gruplarından oluşmakta 776 öğretmeni kapsamaktadır. Ölçeğin yapı geçerliliğine ilişkin bulgular yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile elde edilmiştir. Ölçeğin kararlı ölçümler yapıp yapmadığı test tekrar test yöntemi ile belirlenmiştir. DÖYÖ’nün ölçüt geçerliği ise korelasyon katsayıları hesaplanarak belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirliğine yönelik bulguların ortaya konabilmesi için Cronbach Alpha kat sayısı dikkate alınmış ve yapılan analizlere göre ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. DFA ile elde edilen yüksek uyum indeksleri ölçeğin belirtilen alt boyutlarının dijital öğretmen yeterliliği olarak adlandırılan bir yapının bileşenleri olduğunu göstermektedir. tr
dc.description.abstract In this study, it is aimed to develop a valid and reliable measurement tool to measure digital teacher competencies. The Digital Teacher Competency Scale (DTCS) consists of 20 items and 4 sub-dimensions: resource development, communication and cooperation, security and evaluation. The study comprises 776 teachers in different samples. Findings regarding the construct validity of the scale were obtained by exploratory and confirmatory factor analyses. Test-retest method was used to determine whether the scale results in consistent measurements. The criterion-related validity of DTCS was determined by calculating the correlation coefficients. In order to reveal the findings regarding the reliability of the scale, the Cronbach Alpha coefficient was taken into account and it was determined that the scale is a valid and reliable according to the analyzes made. High fit indices obtained in the CFA shows that the subdimensions of the scale mentioned above are components of a construct named digital teacher competency. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dijital öğretmen tr
dc.subject Dijital yeterlilik tr
dc.subject Ölçek geliştirme tr
dc.subject Digital teacher tr
dc.subject Digital competency tr
dc.subject Scale development tr
dc.title Dijital öğretmen yeterlilik ölçeği geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması tr
dc.title.alternative Developing digital teacher competency scale: a validity and reliability study tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-4702-1688 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-1104-2655 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-2736-9927 tr
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bölümleri Bölümü. tr
dc.contributor.department Millî Eğitim Bakanlığı tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü. tr
dc.identifier.endpage 68 tr
dc.identifier.issue 38 tr
dc.identifier.startpage 34 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account