Adiyaman University Repository

Türkiye’de üstün yetenekliler ve üstün zekâlılar alanında yapılmış akademik çalışmaların çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Güçin, Gökhan
dc.contributor.author Oruç, Şahin
dc.date.accessioned 2020-06-23T11:50:45Z
dc.date.available 2020-06-23T11:50:45Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/229
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de üstün yetenekliler ve üstün zekâlılar alanında yapılmış akademik çalışmaların ne düzeyde olduğunu saptamaktır. Bu araştırmada nitel araştırma kapsamında değerlendirilen belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamını, üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler ile ilgili yapılmış tüm tez, makale, bildiri, kitap ve internet kaynakları oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerine YÖK tez merkezindeki ilgili tezler, ULAKBİM resmi sitesinde yer alan makaleler, üniversitelerin kütüphanelerindeki kataloglar ve internetteki arama motorları kullanılarak ulaşılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler kullanılarak sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, en çok çalışma bildiri alanında, en az çalışma ise doktora tezi alanında yapılmıştır. Yazıldıkları üniversiteye bakıldığında en fazla yüksek lisans ve doktora tezleri İstanbul Üniversitesi bünyesinde çıkarılmıştır. En fazla çalışılan yüksek lisans tezleri, durum saptamayı konu alan tezler olurken, en fazla doktora tez çalışması, üstün zekâlıların ve üstün yeteneklilerin eğitimini konu alan tezler olmuştur. Makaleler konu dağılımlarına göre incelendiğinde en fazla makale, durum saptamayla ilgili olurken en fazla bildiri, üstün yetenekliler ve üstün zekâlıların eğitimi alanında olmuştur. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate studies conducted in the field of education of gifted children. Document review method, which is one of the quantitative methods, was used in this study. The scope of the study consists of thesis, dissertations, scientific papers and books on education of gifted children. The data of the study were collected from YOK online thesis center, articles in the ULAKBIM database, university libraries and some online search engines. The collected data were interpreted using frequencies and percentages. According to the findings, proceedings have the highest percentage while dissertations have the lowest percentage. The highest number of master’s thesis and doctoral dissertations are written at Istanbul University. The purpose of most of the master’s thesis is to determine the current situation while doctoral dissertations’ purpose is education of gifted children. Most of the articles are about determining the situation while most of the proceedings are about education of gifted children. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Üstün zekâ tr
dc.subject Üstün yetenek tr
dc.subject Değerlendirme tr
dc.title Türkiye’de üstün yetenekliler ve üstün zekâlılar alanında yapılmış akademik çalışmaların çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of academic studies on gifted and talented children in Turkey in terms of various variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 134541 tr
dc.contributor.department Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Doktora Öğrencisi tr
dc.contributor.department Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 135 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 113 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account