Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de üstün yetenekliler ve üstün zekâlılar alanında yapılmış akademik çalışmaların ne düzeyde olduğunu saptamaktır. Bu araştırmada nitel araştırma kapsamında değerlendirilen belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamını, üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler ile ilgili yapılmış tüm tez, makale, bildiri, kitap ve internet kaynakları oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerine YÖK tez merkezindeki ilgili tezler, ULAKBİM resmi sitesinde yer alan makaleler, üniversitelerin kütüphanelerindeki kataloglar ve internetteki arama motorları kullanılarak ulaşılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler kullanılarak sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, en çok çalışma bildiri alanında, en az çalışma ise doktora tezi alanında yapılmıştır. Yazıldıkları üniversiteye bakıldığında en fazla yüksek lisans ve doktora tezleri İstanbul Üniversitesi bünyesinde çıkarılmıştır. En fazla çalışılan yüksek lisans tezleri, durum saptamayı konu alan tezler olurken, en fazla doktora tez çalışması, üstün zekâlıların ve üstün yeteneklilerin eğitimini konu alan tezler olmuştur. Makaleler konu dağılımlarına göre incelendiğinde en fazla makale, durum saptamayla ilgili olurken en fazla bildiri, üstün yetenekliler ve üstün zekâlıların eğitimi alanında olmuştur.
The purpose of this study is to investigate studies conducted in the field of education of gifted children. Document review method, which is one of the quantitative methods, was used in this study. The scope of the study consists of thesis, dissertations, scientific papers and books on education of gifted children. The data of the study were collected from YOK online thesis center, articles in the ULAKBIM database, university libraries and some online search engines. The collected data were interpreted using frequencies and percentages. According to the findings, proceedings have the highest percentage while dissertations have the lowest percentage. The highest number of master’s thesis and doctoral dissertations are written at Istanbul University. The purpose of most of the master’s thesis is to determine the current situation while doctoral dissertations’ purpose is education of gifted children. Most of the articles are about determining the situation while most of the proceedings are about education of gifted children.