dc.contributor.author |
Kızıldağ, Uğur |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Ahmet Serdar |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-24T10:42:05Z |
|
dc.date.available |
2021-09-24T10:42:05Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2149-0309 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2272 |
|
dc.description.abstract |
Kablosuz güç aktarım sistemleri yaklaşık olarak 20 yıldır kullanılmakta olup 2002 yılından itibaren bu teknoloji elektrikli araçlarda da kullanılmaya başlanmıştır. Lazer, mikrodalga, manyetik indüksiyon ve manyetik rezonans kablosuz güç aktarım sistemleri için kullanılan temel yöntemlerdir. Elektrikli araçların, enerji darboğazı ve çevre kirliliği sorunlarına bir çözüm olarak görülmesi ile birlikte bu araçların bataryalarının temassız sistemlerle şarj edilmesi düşüncesi yaygınlaşmaya başlamıştır. İlk olarak Nikola Tesla tarafından ortaya atılan temassız güç transferi düşüncesi, enerjinin, ortak bir çekirdek üzerinde bulunmayan iki sargı arasında, oldukça büyük bir hava aralığı üzerinden aktarılması ilkesine dayanmaktadır[1].Bu makale çalışmasında kablosuz güç aktarım sistemlerinin üzerine yapılan çalışmalar araştırılmış ve incelenmiştir. Daha sonra bilgisayar programı ile modelleme ve benzetim yöntemleri kullanılmış ve elde edinilen araştırma bulgularına göre karşılaştırma yapılmış ve sonuçlar ortaya konmuştur. Devre benzetim çalışması yapılarak elektrikli araçların şarjı sırasında kullanılan kablosuz güç transfer yöntemlerinden hangisinin daha kullanışlı ve verimli olduğunu belirlemek çalışmanın beklenen sonucudur |
tr |
dc.description.abstract |
Wireless power transmission systems have been used for approximately 20 years and this technology has also been used in electric vehicles since 2002. Laser, microwave, magnetic induction and magnetic resonance are the main methods used for wireless power transmission systems. With the perception of electric vehicles as a solution to energy bottleneck and environmental pollution problems, the idea of charging the batteries of these vehicles with contactless systems has become widespread. The idea of non-contact power transfer, first put forward by Nikola Tesla, is based on the principle of transferring energy over a rather large air gap between two windings that are not on a common core [1]. In this article, studies on wireless power transmission systems have been researched and examined.. Then, modeling and simulation methods were used with a computer program and comparison was made according to the obtained research findings and the results were presented. It is the expected result of the study to determine which of the wireless power transfer methods used during the charging of electric vehicles is more useful and efficient by performing a circuit simulation study. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Endüktif Güç Aktarım Sistemleri |
tr |
dc.subject |
Elektrikli Araç |
tr |
dc.subject |
Kablosuz Güç Transfer Sistemleri |
tr |
dc.subject |
Modelleme |
tr |
dc.subject |
Inductive Power Transfer Systems |
tr |
dc.subject |
Electric Vehicles |
tr |
dc.subject |
Wireless Power Transfer Systems |
tr |
dc.subject |
Modeling |
tr |
dc.title |
Elektrikli araçlarda kablosuz şarj sistemleri ve örnek bir sistem incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Wireless charging systems in electric vehicles and a sample system investigation |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2811-0570 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5735-3857 |
tr |
dc.contributor.department |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Kahramanmaraş, Türkiye |
tr |
dc.identifier.endpage |
224 |
tr |
dc.identifier.issue |
14 |
tr |
dc.identifier.startpage |
209 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
tr |