dc.contributor.author |
Demirtaş, Ömer Faruk |
|
dc.contributor.author |
Koç, Tarkan |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-24T10:41:58Z |
|
dc.date.available |
2021-09-24T10:41:58Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
2149-0309 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2268 |
|
dc.description.abstract |
İçten yanmalı motorlarda, motor performans parametrelerini iyileştirmek, yakıt tüketimini ve istenmeyen egzoz emisyonlarını azaltmak oldukça önemlidir. Hem çevreye hem de insan sağlığına zarar veren istenmeyen egzoz gaz emisyonlarının düşürülmesi genel olarak motorda iyi bir yanmanın oluşmasına bağlıdır. Bu çalışmada dört zamanlı tek silindirli, benzinli bir motorun yakıt hattına manyetik alan uygulanarak yanma verimliliği arttırılmaya ve istenmeyen egzoz gazları azaltılmaya çalışılmıştır. Manyetik alan oluşturmak için yakıt hattı üzerine neodimyum mıknatıslar yerleştirilerek yakıt hortumu içerisinde 1850 Gauss gücünde bir manyetik alan oluşturulması sağlanmıştır. 2000, 2500 ve 3000 d/dak motor devirlerinde ayrı ayrı manyetik alan deneyleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan deneylerde 1850 Gauss ve 3000 d/dak’da istenmeyen gazlardan HC, CO ve CO2’nin sırasıyla %22.06, %21.2 ve %25.9 oranında azaldığı ve hava-yakıt karışımının da %33.07 oranında arttığı tespit edilmiştir.. |
tr |
dc.description.abstract |
In internal combustion engines, it is very important to improve engine performance parameters, reduce fuel consumption and unwanted exhaust emissions. The reduction of unwanted exhaust gases that harm both the environment and human health generally depends on the formation of a good combustion in the engine. In this study, it has been tried to increase the combustion efficiency and reduce the unwanted exhaust gases by applying a magnetic field to the fuel line of a four-stroke single cylinder gasoline engine. In order to create a magnetic field, neodymium magnets were placed on the fuel line at a magnetic field of 1850 gauss was created in the fuel hose. Magnetic field experiments were carried out separately at engine speeds of 2000, 2500 and 3000 rpm. In the experiments carried out, it was determined that HC, CO and CO2 among the undesired gases at 1850 Gauss and 3000 rpm decreased by 22.06%, 21.2% and 25.9% respectively, and the air-fuel mixture increased by 33.07%. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
İçten yanmalı benzinli motor |
tr |
dc.subject |
Manyetik alan |
tr |
dc.subject |
Egzoz emisyonları |
tr |
dc.subject |
Internal combustion gasoline engine |
tr |
dc.subject |
Magnetic field |
tr |
dc.subject |
Exhaust emissions |
tr |
dc.title |
Benzine uygulanan manyetik alanın egzoz emisyonlarına etkileri |
tr |
dc.title.alternative |
Effects of magnetic field applied to gasoline to the exhaust emissions |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-2385-9550 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-6881-4153 |
tr |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Malatya, Türkiye |
tr |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü, Malatya, Türkiye |
tr |
dc.identifier.endpage |
87 |
tr |
dc.identifier.issue |
14 |
tr |
dc.identifier.startpage |
77 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
tr |