Adiyaman University Repository

Üniversitelerde dil öğrenme / öğretiminde çevrimiçi eğitim: Covid-19 ve dijital dönüşüm

Show simple item record

dc.contributor.author Küçükler, Halil
dc.date.accessioned 2021-09-22T07:12:46Z
dc.date.available 2021-09-22T07:12:46Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2263
dc.description.abstract Covid -19 salgını hiç şüphesiz daha yüksek öğrenim kurumlarında dil öğreniminde ve öğretiminde dijital dönüşümün gerçekleştirilme şeklini değiştirdi ve hızlı bir şekilde bu alana geçilmesine yönlendirdi. Yabancı dil öğreniminde ve öğretiminde dijital dönüşümün etkisini göstermek ve dijital uygulamanın öğrenciler üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak için ihtiyaç duyulan önemli verileri toplamak için öğrencilere ve öğretmenlere gönüllük esasına dayalı araştırma soruları yöneltildi. Katılımcılar, Gagavuzya'daki Komrat Üniversitesi İngilizce bölümünde 103 öğrenci ve 35 öğretim görevlisiydi. Elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların%42'si çevrimiçi platformun sınavlar sırasında kusursuz olduğuna inanıyordu. Öte yandan, %71,7'si çevrimiçi platformun daha interaktif veya daha kullanışlı olduğuna inanmadığını belirtti. Bu sonuçlar, dijital platformda öğretime dahil olan yüksek öğretim kurumlarının, öğrencileri etkileşimli ve profesyonel bir şekilde meşgul etmelerini sağlamak için ek becerilere ihtiyaç duyduğunu ortaya koymaktadır. tr
dc.description.abstract The Covid -19 pandemic has no doubt changed and fast-tracked the way digital transformation in language learning and teaching is being conducted in higher institutions of learning. Research questions were asked to students and teachers on a voluntary basis to collect substantial data needed to illustrate the influence of digital transformation in foreign language learning and teaching and reveal the effect of digital practice on students. The participants were 103 students and 35 lecturers at the English department at the Komrat University in Gagavuzia. The instrument used for data collection was survey questions. According to the results obtained, 42% of the participants believed that the online platform was foolproof during exams. On the other hand, 71,7% stated that they did not believe that the online platform was more interactive or convenient. These results reveal that higher education institutions involved in teaching on the digital platform need additional skills to ensure they engage students interactively and professionally. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dijital Dönüşüm tr
dc.subject Yabancı Dil tr
dc.subject Dijital platform tr
dc.subject Digital Transformation tr
dc.subject Foreign Language tr
dc.subject Digital platform tr
dc.title Üniversitelerde dil öğrenme / öğretiminde çevrimiçi eğitim: Covid-19 ve dijital dönüşüm tr
dc.title.alternative Online education in language learning/teaching in universities: the Covid-19 and digital transformation tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7674-540X tr
dc.contributor.department Balıkesir Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu tr
dc.identifier.endpage 99 tr
dc.identifier.issue 37 tr
dc.identifier.startpage 71 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account