dc.contributor.author |
Aydın, Fadile |
|
dc.contributor.author |
Aslan, Mecit |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-22T07:11:46Z |
|
dc.date.available |
2021-09-22T07:11:46Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2254 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programının farklı lise türlerindeki etkililiğinin Tyler’ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, Batman ilinde öğrenim gören 317 dokuzuncu sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin derslerine giren 6 biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, ANOVA, bağımlı gruplar t-testi; nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin ön-test ve son-test puanları arasında son-test puanları lehine anlamlı bir ilerleme olmasına rağmen fen lisesi hariç, diğer üç lise türünde öğrencilerin çalışma kapsamındaki kazanımların hiçbirine ulaşamadığı sonucuna varılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
This study aims to evaluate ninth grade biology curriculum in different high schools types by Tyler’s Objective Based Evaluation Model. The participants of the research using the mixed method consists of 317 ninth grade students studying in Batman province and 6 biology teachers who attend these students' lessons. An achievement test, and a semi-structural interview form were used as the data collection tools. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics, ANOVA, and paired samples t-test were performed, and descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data. In the study, although there was a significant improvement between the pre-test and post-test scores of the students in favor of the post-test scores, it was concluded that the students in the other three types of high schools, except Science high school, did not reach any of the gains within the scope of the study. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Lise biyoloji öğretim programı |
tr |
dc.subject |
Program değerlendirme |
tr |
dc.subject |
Tyler’ın hedefe dayalı program değerlendirme modeli |
tr |
dc.subject |
High school biology curriculum |
tr |
dc.subject |
Curriculum evaluation |
tr |
dc.subject |
Tyler’s objective based evaluation model |
tr |
dc.title |
Dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programının farklı lise türlerindeki etkililiğinin değerlendirilmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Evaluation of the effectiveness of the ninth grade biology curriculum in different high school types |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0185-9971 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7970-5892 |
tr |
dc.contributor.department |
Batman Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu |
tr |
dc.contributor.department |
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
70 |
tr |
dc.identifier.issue |
37 |
tr |
dc.identifier.startpage |
38 |
tr |
dc.identifier.volume |
2021 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |