Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programının farklı lise türlerindeki etkililiğinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydın, Fadile
dc.contributor.author Aslan, Mecit
dc.date.accessioned 2021-09-22T07:11:46Z
dc.date.available 2021-09-22T07:11:46Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2254
dc.description.abstract Bu çalışmada dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programının farklı lise türlerindeki etkililiğinin Tyler’ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, Batman ilinde öğrenim gören 317 dokuzuncu sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin derslerine giren 6 biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, ANOVA, bağımlı gruplar t-testi; nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin ön-test ve son-test puanları arasında son-test puanları lehine anlamlı bir ilerleme olmasına rağmen fen lisesi hariç, diğer üç lise türünde öğrencilerin çalışma kapsamındaki kazanımların hiçbirine ulaşamadığı sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract This study aims to evaluate ninth grade biology curriculum in different high schools types by Tyler’s Objective Based Evaluation Model. The participants of the research using the mixed method consists of 317 ninth grade students studying in Batman province and 6 biology teachers who attend these students' lessons. An achievement test, and a semi-structural interview form were used as the data collection tools. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics, ANOVA, and paired samples t-test were performed, and descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data. In the study, although there was a significant improvement between the pre-test and post-test scores of the students in favor of the post-test scores, it was concluded that the students in the other three types of high schools, except Science high school, did not reach any of the gains within the scope of the study. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Lise biyoloji öğretim programı tr
dc.subject Program değerlendirme tr
dc.subject Tyler’ın hedefe dayalı program değerlendirme modeli tr
dc.subject High school biology curriculum tr
dc.subject Curriculum evaluation tr
dc.subject Tyler’s objective based evaluation model tr
dc.title Dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programının farklı lise türlerindeki etkililiğinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of the effectiveness of the ninth grade biology curriculum in different high school types tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-0185-9971 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7970-5892 tr
dc.contributor.department Batman Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu tr
dc.contributor.department Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 70 tr
dc.identifier.issue 37 tr
dc.identifier.startpage 38 tr
dc.identifier.volume 2021 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster