Adiyaman University Repository

Covid-19 pandemi sürecinin niğde ve yöresindeki tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author İri, Ruhan
dc.date.accessioned 2021-09-22T07:11:41Z
dc.date.available 2021-09-22T07:11:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2252
dc.description.abstract Araştırma, Corona virüsün neden olduğu Covid-19 pandemi sürecinin tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışlarını ve e-ticarette tüketici harcamalarındaki etkisini incelemek amacındadır. Bu amaçla hazırlanan anket formu, 01-31 Ağustos 2020 tarihleri arasında Google drive üzerinden araştırmanın örneklemini oluşturan Niğde ve yöresinde e-ticareti kullanan ve internet üzerinden alışveriş yapan 331 tüketiciyle gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma, mevcut durumu belirlemeye yönelik tanımlayıcı durum tespiti yapmak amacında keşifsel bir araştırma olup, verilerin değerlendirilmesinde bazı tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Covid 19 pandemi sürecinde tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişlerinde temel ihtiyaçlara (gıda, sağlık, temizlik, kişisel bakım ürünleri vb.) yöneldikleri, dijital platformları ve sosyal medyayı daha sık kullandıkları, işletmelerin yürüttüğü kurumsal sosyal sorumluluk projelerine özel önem verdiklerinin yanı sıra, pandemi sürecinin tüketicilerin harcama şeklini dönüştürmesinin yanı sıra, önceki dönemlere göre tüketicilerin daha fazla harcama yaptığı ve online alışverişin arttığı belirlenmiştir. Yine Covid-19 pandemi sürecinde tüketicilerin e-ticarette çok fazla etik sorunla karşılaşmadıkları ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The research aims to examine the impact of the Covid-19 pandemic period caused by the Corona virus on consumers' online purchasing behavior and consumer spending in e-commerce. The questionnaire form prepared for this purpose was carried out conducted between 01-31 August 2020 with 331 consumers who use e-commerce and shop on the internet in Niğde province, which constitutes the sample of the research on Google drive. As a result of the research, it has been determined that in the Covid 19 pandemic period, consumers turn to basic needs (food, health, cleaning etc.), use digital platforms and social media more frequently, and pay special attention to corporate social responsibility projects carried out by businesses, transform the way they spend as they spend more and online shopping has increased compared to previous periods. Again, during the Covid-19 pandemic period, it was revealed that consumers did not encounter too many ethical problems in e-commerce. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Covid-19 tr
dc.subject E-Ticaret tr
dc.subject Tüketici Davranışları tr
dc.subject Niğde tr
dc.subject E-Commerce tr
dc.subject Consumer Behavior tr
dc.title Covid-19 pandemi sürecinin niğde ve yöresindeki tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışlarına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of the covid 19 pandemic period on the internet purchasing behavior of consumers in Niğde and its region tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5981-9673 tr
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde Sosyal Bilimler MYO, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü tr
dc.identifier.endpage 602 tr
dc.identifier.issue 37 tr
dc.identifier.startpage 570 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account