Araştırma, Corona virüsün neden olduğu Covid-19 pandemi sürecinin tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışlarını ve e-ticarette tüketici harcamalarındaki etkisini incelemek amacındadır. Bu amaçla hazırlanan anket formu, 01-31 Ağustos 2020 tarihleri arasında Google drive üzerinden araştırmanın örneklemini oluşturan Niğde ve yöresinde e-ticareti kullanan ve internet üzerinden alışveriş yapan 331 tüketiciyle gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma, mevcut durumu belirlemeye yönelik tanımlayıcı durum tespiti yapmak amacında keşifsel bir araştırma olup, verilerin değerlendirilmesinde bazı tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Covid 19 pandemi sürecinde tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişlerinde temel ihtiyaçlara (gıda, sağlık, temizlik, kişisel bakım ürünleri vb.) yöneldikleri, dijital platformları ve sosyal medyayı daha sık kullandıkları, işletmelerin yürüttüğü kurumsal sosyal sorumluluk projelerine özel önem verdiklerinin yanı sıra, pandemi sürecinin tüketicilerin harcama şeklini dönüştürmesinin yanı sıra, önceki dönemlere göre tüketicilerin daha fazla harcama yaptığı ve online alışverişin arttığı belirlenmiştir. Yine Covid-19 pandemi sürecinde tüketicilerin e-ticarette çok fazla etik sorunla karşılaşmadıkları ortaya çıkmıştır.
The research aims to examine the impact of the Covid-19 pandemic period caused by the Corona virus on consumers' online purchasing behavior and consumer spending in e-commerce. The questionnaire form prepared for this purpose was carried out conducted between 01-31 August 2020 with 331 consumers who use e-commerce and shop on the internet in Niğde province, which constitutes the sample of the research on Google drive. As a result of the research, it has been determined that in the Covid 19 pandemic period, consumers turn to basic needs (food, health, cleaning etc.), use digital platforms and social media more frequently, and pay special attention to corporate social responsibility projects carried out by businesses, transform the way they spend as they spend more and online shopping has increased compared to previous periods. Again, during the Covid-19 pandemic period, it was revealed that consumers did not encounter too many ethical problems in e-commerce.