Siyasi partilerin ya da siyasi aktörlerin zaman ve mekândan bağımsız olarak kendi görüş ve düşüncelerini takipçilerine, yurttaşlara iletmesinde etkin bir araç haline gelen sosyal medyanın siyasal iletişim kampanyalarını dönüştürücü etkisinden söz edilmektedir. Özellikle ana akım medya araçlarına hem seçmenlerin hem de siyasi aktörlerin eşit bir şekilde ulaşamayacağı hallerde, sosyal medya araçları seçmenlere siyasal aktörlerle etkileşime geçebilme, onlara fikirlerini açıklamada önemli olanaklar sunmaktadır. Çalışma, 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimleri’nde Cumhurbaşkanı adaylarının siyasal iletişim kampanyalarında Twitter’ı kullanma biçimlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, seçim kampanyası sırasında siyasi aktörlerin çevrimiçi (online) kampanya oluşturma stilleri ve seçim kampanyası boyunca hangi konuları gündemde tuttukları ve seçmenle olan etkileşimlerinin düzeyi ortaya konulmaktadır. İçerik analizi tekniğiyle toplanan veriler üzerinden yapılan değerlendirme sonucunda siyasi aktörlerin çift yönlü iletişime ve etkileşime olanak sağlayan sosyal medyayı, tek yönlü olarak ve yeni olan bu teknolojiyi eski siyasal iletişim stratejileri çerçevesinde kullandıkları tespit edilmiştir.
Social media, which has become an effective tool for political parties or political actors to convey their views and opinions to their followers and citizens independently of time and place, is referred to the transformational effect of political communication campaigns. Considering the fact that both voters and political actors do not achieve equal access to mainstream media tools, social media tools offer important opportunities for voters to interact with political actors and to explain their ideas to political actors. The study aims to analysis the ways in which presidential candidates use Twitter in political communication campaigns in the Presidential and General Elections of June 24, 2018. During the election campaign, the role of political actors in creating online campaigns, how and how they use Twitter, what they intend to use Twitter, what issues they keep on the agenda during the election campaign, and the level of their interaction with the electorate are presented. As a result of the data collected through content analysis technique, it was determined that political actors used social media in one way and used the new technology within the framework of the old political communication strategies.