Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

The reasons why businesses not to do e-commerce: business behaviour during the covid-19 period

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akyılmaz, Burhan
dc.date.accessioned 2021-09-22T07:10:39Z
dc.date.available 2021-09-22T07:10:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2244
dc.description.abstract Covid-19 e-ticaret yüksek basınç etkisi yaratarak bazı sektörlerde satış hacimlerinin %400 lerin üzerine çıkmasına ve satış patlamalarına neden olmuştur. Bu durum diğer sektörlerdeki işletmeler üzerinde güçlü e-ticaret baskısı yaratmış ve işletme davranışları yeniden şekillenme sürecine girmiştir. Bu çalışmada Güneydoğu Anadolu Bölgesinde işletme davranış değişikliklerinin nedenleri nicel araştırma yöntemi kullanılarak 127 işletme üzerinde araştırılmıştır. Teoriler ve Covid-19 arasındaki bağlantılar kavramsal çerçevede incelenmiş analizler sonucunda işletmelerin e-ticaret yapmama nedenleri ile pandemi sürecindeki davranışları arasında önemli ilişkiler bulunmuştur. Araştırma sonucuna göre ürünlerin e-ticarete uygunluğu, online satış tercihleri, yetersiz alt yapı ve kişisel veri güvenliği işletmelerin e-ticaret yapmama nedenleri arasında yer almıştır. Covid-19 süresince müşterilerin dokunsal kişilik özelliklerinin, piyasadaki hatalı ve sahte işlem, ürün ve hizmet tehlikesinine-ticareti ve işletme davranışını negatif yönde etkilediği anlaşılmıştır. Covid-19 pandemi sürecinin işletmelerin ürün satış tekniklerini ve davranışlarını etkilediğini, işletmelerin Çin ürünlerine şüpheyle baktığını, tedarik zincirlerinin iç pazara doğru şekillendirdiklerini ve e- ticarette üretici/satıcı davranışını önemli ölçüde değiştirdiğini göstermektedir. tr
dc.description.abstract Covid-19 e-commerce created a highpressure effect, causing sales volumes to exceed 400% and sales explosions in some sectors. This situation created strong e-commerce pressure on businesses in other sectors and business behaviors have entered the process of reshaping. In this study, the causes of business behavior changes in the Southeastern Anatolia Region were investigated on 127 enterprises using the quantitative research method. Important relationships have been found between the reasons for businesses not to do e-commerce and their behavior during the pandemic process. The suitability of the products for e-commerce, online sales preferences, insufficient infrastructure and personal data security were among the reasons for businesses not to do e-commerce. The tactile personality traits of the customers negatively affected the risk of erroneous and fraudulent transactions. Pandemic process has affected the product sales techniques and behaviors of businesses, and their supply chains are shaping domestic market and significantly changing producer/seller behavior in e-commerce. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject E-ticaret tr
dc.subject Covid-19 tr
dc.subject İşletme Davranışı tr
dc.subject Dijital Pazarlama tr
dc.subject E-commerce tr
dc.subject Covid-19 tr
dc.subject Business Behavior tr
dc.subject Digital Marketing tr
dc.title The reasons why businesses not to do e-commerce: business behaviour during the covid-19 period tr
dc.title.alternative İşletmelerin e-ticaret yapmamasının nedenleri: covıd-19 dönemi boyunca işletme davranışı tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-4039-9442 tr
dc.contributor.department Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, İpekyolu Kalkınma Ajansı tr
dc.identifier.endpage 205 tr
dc.identifier.issue 37 tr
dc.identifier.startpage 187 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster