Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitim alınan bölümün kariyer motivasyonu üzerine etkisi: sağlık bölümleri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Filiz, Mustafa
dc.contributor.author Kaya, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-09-22T07:10:35Z
dc.date.available 2021-09-22T07:10:35Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2242
dc.description.abstract Bu çalışma sağlık eğitimi alan öğrencilerin kariyer motivasyon düzeylerinin ve bileşenlerinin eğitim alınan bölüm ve bireysel faktörlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Day ve Allen (2004) tarafından geliştirilen, Taşçı vd., (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Kariyer Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin kariyer motivasyon ve alt boyutlarının ortalama puanlarının ortalamanın üstünde olduğu görülmüştür. Kariyer motivasyonu ve tüm alt faktörlerinde kadınların erkeklere, 24 ve üzeri yaş gurubunun diğer guruplara, normal öğretimin ikinci öğretime, çocuk gelişim bölümünün diğer bölümlere ve bölümü kendi isteği ile seçenlerin kendi isteğiyle seçmeyenlere göre daha yüksek puan aldığı görülmüştür. Farklı alanlarda okuyan öğrencilere yönelik kariyer motivasyon çalışmaların yapılması ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract This study was conducted to determine whether the career motivation levels and components of health education students differ according to the department and individual factors. Developed by Day and Allen (2004) as a data collection tool in the study, Taşçı et al. (2017) used Career Motivation Scale adapted to Turkish. The data of the research were analyzed using the SPSS 25 package program. Descriptive statistics, t test and one-way analysis of variance were used in the study. It was observed that the average scores of the students' career motivation and sub-dimensions were above average. In career motivation and all its sub-factors, it was observed that women got higher scores than men, 24 and over age group, other groups, normal education second education, other departments of child development department, and those who chose the department voluntarily compared to those who did not choose the department. It is thought that it will be useful to carry out career motivation studies for students studying in different fields and to determine the factors that affect this. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Motivasyon tr
dc.subject Kariyer esnekliği tr
dc.subject Kariyer kavrayışı tr
dc.subject Kariyer kimliği tr
dc.subject Motivation tr
dc.subject Career flexibility tr
dc.subject Career insight tr
dc.subject Career identity tr
dc.title Eğitim alınan bölümün kariyer motivasyonu üzerine etkisi: sağlık bölümleri üzerine bir araştırma tr
dc.title.alternative The effect of the educated department on career motivatıon: a research on health departments tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7445-5361 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-2005-5370 tr
dc.contributor.department Artvin Çoruh Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü tr
dc.contributor.department Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi tr
dc.identifier.endpage 124 tr
dc.identifier.issue 37 tr
dc.identifier.startpage 100 tr
dc.identifier.volume 14 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster