Bu çalışma sağlık eğitimi alan öğrencilerin kariyer motivasyon düzeylerinin ve bileşenlerinin eğitim alınan bölüm ve bireysel faktörlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Day ve Allen (2004) tarafından geliştirilen, Taşçı vd., (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Kariyer Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin kariyer motivasyon ve alt boyutlarının ortalama puanlarının ortalamanın üstünde olduğu görülmüştür. Kariyer motivasyonu ve tüm alt faktörlerinde kadınların erkeklere, 24 ve üzeri yaş gurubunun diğer guruplara, normal öğretimin ikinci öğretime, çocuk gelişim bölümünün diğer bölümlere ve bölümü kendi isteği ile seçenlerin kendi isteğiyle seçmeyenlere göre daha yüksek puan aldığı görülmüştür. Farklı alanlarda okuyan öğrencilere yönelik kariyer motivasyon çalışmaların yapılması ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.
This study was conducted to determine whether the career motivation levels and components of health education students differ according to the department and individual factors. Developed by Day and Allen (2004) as a data collection tool in the study, Taşçı et al. (2017) used Career Motivation Scale adapted to Turkish. The data of the research were analyzed using the SPSS 25 package program. Descriptive statistics, t test and one-way analysis of variance were used in the study. It was observed that the average scores of the students' career motivation and sub-dimensions were above average. In career motivation and all its sub-factors, it was observed that women got higher scores than men, 24 and over age group, other groups, normal education second education, other departments of child development department, and those who chose the department voluntarily compared to those who did not choose the department. It is thought that it will be useful to carry out career motivation studies for students studying in different fields and to determine the factors that affect this.