Adiyaman University Repository

Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Atik, Ali Derya
dc.contributor.author Erkoç, Figen
dc.date.accessioned 2020-06-23T11:25:00Z
dc.date.available 2020-06-23T11:25:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/223
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumları belirlemek ve çeşitli değişkenlerle (cinsiyet, okul türü, akademik başarı) karşılaştırmaktır. Araştırma 2013/2014 öğretim yılında uygulanmıştır ve çalışma grubunu 532 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmuştur. “Biyoloji Bilimine ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (BBDYTÖ)” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada BBDYT ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı. 80 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, ikili grupların karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testi (Independent Sampels t-Test) ve grup sayısının ikiden fazla olduğu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) testi ve Scheffe veya Tamhane’s testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetleri ile Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Biyoloji öğretmeninin cinsiyeti, okul türü ve Biyoloji ders başarısı ile öğrencilerin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bulgular genel olarak değerlendirildiğinde hem kızların hem de erkeklerin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumlarının pozitif oluğu ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the attitudes of 9th grade students towards Biology as a science and as a course and to compare them with respect to various variables (gender, type of school, achievement). This study was implemented during 2013-2014 academic year and the sample included 532 9th grade students. Biology Science and Course Attitude Scale (BSCAS) was used as the data collection tool. In this study, Cronbach’s Alpha reliability coefficient was calculated as .80 for the whole scale. In data analyses, Independent Samples Student’s t-Test was used for pairwise group comparisons and One-Way ANOVA with Scheffe or Tamhane’s tests was used for the comparisons between more than two groups. According to the study results; there are no significant differences between students’attitudes scores towards Biology as a science and as a course in terms of gender. Besides, significant differences were found between students’ attitude scores towards Biology as a science and as a course in terms of variables such as Biology teacher’s gender, school type and academic achievement in the Biology courses. Considering the findings in general, both girls and boys have a positive attitude towards Biology as a science and as a course. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Biyoloji tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Ortaöğretim öğrencileri tr
dc.subject Biyoloji dersi tr
dc.subject Biology tr
dc.subject Attitude tr
dc.subject Secondary school students tr
dc.subject Biology course tr
dc.title Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative The investigation of 9th grade students’ attitudes towards the science and the course of biology In terms of various variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 291303 tr
dc.contributor.department MEB, Genç Osman Anadolu Lisesi, Ankara tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara tr
dc.identifier.endpage 244 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 211 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account