Adiyaman University Repository

Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve klinik karar verme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Koraş Sözen, Kezban
dc.contributor.author Karabulut, Neziha
dc.date.accessioned 2021-08-17T09:02:04Z
dc.date.available 2021-08-17T09:02:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2235
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve klinik karar verme becerisi arasındaki ilişkiyi belirlemekti. Gereç ve Yöntem: Araştırma 01-31 Mayıs 2018 tarihleri arasında bir üniversitenin hemşirelik bölümünde yürütüldü. Araştırmanın örneklemini 329 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında Tanıtıcı Özellikleri Belirleme Formu, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölçeği kullanıldı. Bulgular: Öğrenci hemşirelerin genel eleştirel düşünme düzeyleri (208,23±23,76) düşük düzey olarak belirlenirken, klinik karar verme becerileri orta düzey (135,87±17,17) olarak saptandı. Sonuç: Bu bulgular doğrultusunda hemşirelik öğrencilerinin düşük eleştirel düşünme ve orta düzeyde klinik karar verme beceri düzeyine sahip olduğu tespit edildi. tr
dc.description.abstract Aim: The purpose of the present study was to determine the relation between critical thinking tendencies and clinical decision-making skills of nursing students. Materials and Methods: The study was conducted between 01 and 31 May, 2018 in the nursing department of a university. The sample of the study was 329 students. The Determining Descriptive Characteristics Form, which was intended to question the socio-demographic characteristics of students, California Critical Thinking Tendencies Scale and Clinical Decision-Making Scale in Nursing were used in collecting the study data. Results: General critical thinking level of student nurses was determined to be low (208.23±23.76), and clinical decision-making skill was at a moderate level (135.87±17.17). Conclusion: In the light of these findings, it was determined that nursing students had low critical thinking levels and moderate clinical decision-making skills. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eleştirel Düşünme tr
dc.subject Hemşirelik tr
dc.subject Klinik Karar Verme tr
dc.subject Clinical Decision-Making tr
dc.subject Critical Thinking tr
dc.subject Nursing tr
dc.title Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve klinik karar verme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi tr
dc.title.alternative Determining the relation between critical thinking tendencies and clinical decision- making skills of nursing students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7426-5138 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-4621-0957 tr
dc.contributor.department Niğde Department of Surgical Nursing, Nigde Zubeyde Hanım School of Health, Nigde Omer Halisdemir University, Niğde-Turkey tr
dc.contributor.department Atatürk University Nursing Faculty, Department of Surgical Nursing, Ataturk University, Erzurum-Turkey tr
dc.identifier.endpage 79 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 71 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account