Bu çalışma İsmail Turan'ın yakın zamanda Arapça olarak yazmış olduğu "Vücûhu't-Te'vîl fî Esrâri't-Tenzîl" adlı tefsirinde ilk dönem müfessirlerden İbn Cerir et-Taberî'ye yönelttiği eleştirileri ele almaktadır. İki bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde müfessirler ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Her iki müellifin eserlerinin tanıtımı yapılmış ve yazıldıkları dönem hakkında bilgi verilmiştir. Ardından eleştiri kültürünün oluşumu ve müfessirlerin birbirlerine yönelttiği eleştirilere değinilmiştir. İkinci bölümde ise İsmail Turan'ın Taberî'ye yöneltmiş olduğu eleştiriler yer almaktadır. İsmail Turan, tefsirinde birçok noktada Taberî'ye eleştiriler yöneltmektedir. İsmail Turan'ın bu eleştirileri önce Taberî'nin konuyu ele alış biçimi incelenerek ve İsmail Turan'ın eleştirdiği nokta diğer kaynaklardan da yararlanmak suretiyle incelenmiştir. Eleştiriler incelenirken, İsmail Turan'ın kullanmış olduğu eleştiri lafızları ve eleştirilerindeki haklılık payına da yer verilmiştir. Bu iki önemli eserin incelenmesi ve müfessirlerin tanıtımı da büyük önem arz etmektedir.
This study examines the criticisms that Ismail Turan made in his tafsir "Vücûhu't-Te'vîl fî Esrâri't-Tenzîl", which he wrote in Arabic recently, to Ibn Jariral-Tabari. In the first part of the study, which consists of two parts, information was given about the exegetes and their works. The works of both authors were introduced and information about the period they were written was given. Then, the formation of the culture of criticism and the criticisms directed by the exegetes to each other were mentioned. In the second part, criticisms of İsmail Turan towards al-Tabari included. İsmail Turan criticizes al-Tabari at many points in his tafsir. These criticisms of İsmail Turan were first examined by examining al-Tabari's way of handling the subject and the point criticized by İsmail Turan by using other sources. While examining the criticisms, the criticism words used by İsmail Turan and the accuracyof his criticisms was also included. The examination of these two important works and the introduction of the exegetes are also of great importance.