Bu çalışmanın amacı ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumları belirlemek ve çeşitli değişkenlerle (cinsiyet, okul türü, akademik başarı) karşılaştırmaktır. Araştırma 2013/2014 öğretim yılında uygulanmıştır ve çalışma grubunu 532 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmuştur. “Biyoloji Bilimine ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (BBDYTÖ)” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada BBDYT ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı. 80 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, ikili grupların karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testi (Independent Sampels t-Test) ve grup sayısının ikiden fazla olduğu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) testi ve Scheffe veya Tamhane’s testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetleri ile Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Biyoloji öğretmeninin cinsiyeti, okul türü ve Biyoloji ders başarısı ile öğrencilerin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bulgular genel olarak değerlendirildiğinde hem kızların hem de erkeklerin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumlarının pozitif oluğu ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to determine the attitudes of 9th grade students towards Biology as a science and as a course and to compare them with respect to various variables (gender, type of school, achievement). This study was implemented during 2013-2014 academic year and the sample included 532 9th grade students. Biology Science and Course Attitude Scale (BSCAS) was used as the data collection tool. In this study, Cronbach’s Alpha reliability coefficient was calculated as .80 for the whole scale. In data analyses, Independent Samples Student’s t-Test was used for pairwise group comparisons and One-Way ANOVA with Scheffe or Tamhane’s tests was used for the comparisons between more than two groups. According to the study results; there are no significant differences between students’attitudes scores towards Biology as a science and as a course in terms of gender. Besides, significant differences were found between students’ attitude scores towards Biology as a science and as a course in terms of variables such as Biology teacher’s gender, school type and academic achievement in the Biology courses. Considering the findings in general, both girls and boys have a positive attitude towards Biology as a science and as a course.