Bu araştırmanın amacı ortaokul 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler derslerinde geçen ekoloji konularına ilişkin kazanımların öğrenciler tarafından ne düzeyde öğrenildiğini çeşitli değişkenler açısından tespit etmektir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre yapılan araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler derslerinde geçen ekoloji konularıyla ilgili genel akademik ortalamalarının orta seviyede olduğu görülmüştür. Değişkenler açısından ise kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre; annesi ve babası lise mezunu olan öğrencilerin diğer tüm gruplara göre; şehirde yaşayan öğrencilerin köyde yaşayan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha başarılı oldukları görülmüştür. Ayrıca, baba eğitim düzeyi ilkokul ve ortaokul olan öğrencilerin akademik ortalamalarının, babası yalnızca okur-yazar olan öğrencilere göre ve aile gelir düzeyi 1501 TL ve üstü olan öğrencilerin ise aile gelir düzeyi 0-950 TL olan öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir.
The objective of this study is to determine students’ level of acquisitions on ecology issues in terms of various variables in the 5th, 6th and 7th grades Social Studies Course. In the study carried out by the survey model of quantitative research method, an academic achievement test developed by the researcher was used to collect data. The results of the study indicated that students in the 5th, 6th and 7th Grades have an intermediate level of knowledge about the ecology on Social Studies Course. In terms of variables, it is observed that there are statistically significant differences between girls and boys, between students whose mother and father graduated from high school and all other students and between students living in the city center and those living in rural areas. Moreover, it is determined that there is a significant difference between students whose fathers graduated from primary or secondary school and students whose fathers are just literate, not graduated from any school. It is also determined that there is a difference between students with family income 1501 TL or over and students with family income 0-950 TL.