Müslümanlar; artan nüfusları, değişen tüketim alışkanlıkları, İslam ülkelerinde yaşanan gelişmelerle birlikte ilgi çekmiştir ve günümüzün önemli pazar gruplarından birisidir. Firmalar, Müslüman tüketicilerin hassasiyetlerini gözetmekte ve İslami standartlara uygun ürünler sunmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada İslami pazarlamanın genel bir literatür incelemesi yapılmıştır. İslami pazarlamaya kaynak teşkil eden ilkeler açıklanarak temel pazarlama bileşenleri İslami perspektiften incelenmiştir. İslam ekonomisini oluşturan sektörler ( helal gıda, İslami finans, helal turizm, İslami moda, helal kozmetik, helal ilaç, helal medya ve rekreasyon) ve sertifikasyon çalışmaları hakkında bilgi verilmiştir. Bu alandaki bilgi ve teori, Müslüman toplumlar içerisinde ve dışında büyümeye devam etmektedir. Bu nedenle bu çalışma, İslami pazarlamaya ilişkin önemli konuları açıklamak ve gelecek vaat eden araştırma alanlarının belirlenmesine yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın, gelişmekte olan İslami pazarlama literatürüne katkısı olacağı düşünülmektedir.
Muslims; attracted interest with the growing population, changing consumption habits, developments in Muslim countries and they have become one of today's major market groups. Companies, observes sensitivities of Muslim consumers and trying offers products conforming to Islamic standarts. In this study, was made a general literature review of Islamic Marketing. Principles that forming the basis of Islamic marketing were explained. Marketing mix was examined from islamic perspective. Information is given about the sectors that make up Islamic economy (halal food, Islamıc finance, halal tourism, Islamic (modest) fashion, halal cosmetic, halal pharmaceutical, halal media and recreation) and halal certification studies. Knowledge and theory continues to grow in this field, inside and outside of the Muslim community. So this study has been prepared for explain important issues and help identify promising areas of research. This study will contribute to the developing Islamic marketing literature