dc.contributor.author |
Kılıç, Yusuf |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-12T11:10:55Z |
|
dc.date.available |
2021-08-12T11:10:55Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2217 |
|
dc.description.abstract |
Siyaset ve pazarlama kavramları insanların hayatlarını etkileyen önemli disiplinlerdir. Son yıllarda siyasal pazarlama kavramının önemi ve etkisi giderek hem akademik alanda hem de siyasi aktörler açısından artmaktadır. Özellikle, bu alanda yapılan yenilikler ve gelişmeler siyasal başarı açısından dikkatlice takip edilmektedir. Seçmenlerin kararlarını ve davranışlarını etkileyen bir çok faktör bulunmaktadır. Bu çalışma siyasal pazarlama faaliyetlerinin, Avusturya'da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan seçmenlerin üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Siyasi aktörlerin ve siyasi partilerin artan rekabet ortamında başarılı olmak için siyasal pazarlama faaliyetlerini uygulamaları kaçınılmazdır. Bu yüzden, siyaset alanında pazarlama faaliyetlerinin uygulanması ile ortaya çıkan siyasal pazarlama kavramının önemi günümüzde olduğu kadar gelecekte de artmaya devam edecektir. Avusturya'da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan seçmenlerin siyasal davranışlarının analizini amaçlayan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, temel kavramların tanımlamaları yapılmış, ikinci bölümde, siyasal katılım ve seçmen davranışlarını etkileyen faktörler üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise, Avusturya'da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının siyasal katılımlarının demografik faktörler açısından analiz edilmesine yönelik bir alan araştırması bulunmaktadır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi ve bundan sonraki çalışmalara yönelik öneriler ile çalışma tamamlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmanın, ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlaması beklenmektedir. Ayrıca, siyasi partilerin yurtdışında yaşayan seçmenlere yönelik gelecekte yürütecekleri siyasal kampanya faaliyetlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
The concepts of politics and marketing are important disciplines that have enormous impact upon people's lives. The importance and effect of political marketing, both in academic field and in terms of political actors have been increasing in recent years. Especially, innovations and developments in political marketing must carefully examined for political success. There are lots of different factors that affect electors' decisions and behaviours. This study, aiming to analyze the impact of political marketing activities on the political behavior of Turkish voters living in abroad. Nowadays, the success of political actors depends on implementing political marketing activities in such increasingly competitive environment. Therefore, the importance of the concept of political marketing that arose when the methods developed by commercial marketing are adopted for politic will continue to increase in the future. This study, aiming to analyze the political behavior of Turkish voters living in Austria, is being formed by three parts. In the first part of study, the definitions of the main concepts are performed and in the second part the factors that affect the political participation and voter behaviors are examined. In the last part, there is a research that analyzing demographic factors in terms of their political participation of the Turkish voters living in Austria. The study is completed with the evaluation of the findings and recommendations for future studies. Consequently, this study is expected to contribute to the national and international. Moreover, it is thought that political parties will contribute to the future political campaign activities for the voters living abroad. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Siyasal pazarlama |
tr |
dc.subject |
Seçmen davranışı |
tr |
dc.subject |
Siyasal katılım |
tr |
dc.subject |
Seçmen oy verme davranışı |
tr |
dc.subject |
Siyasal tutum |
tr |
dc.subject |
Political marketing |
tr |
dc.subject |
Voter behaviour |
tr |
dc.subject |
Political participation |
tr |
dc.subject |
Voting behaviour of voters |
tr |
dc.subject |
Political attitude |
tr |
dc.title |
Avusturya'da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı seçmenlerin siyasal davranışları üzerine bir araştırma |
tr |
dc.title.alternative |
A research into political marketing activities on Turkish voters in Austria |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı |
tr |