dc.contributor.author |
Fırat, Yusuf |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-12T11:10:53Z |
|
dc.date.available |
2021-08-12T11:10:53Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2216 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma gittikçe etkisi artmakta olan YouTuberları gösteri bağlamında içerik üretimlerine odaklanarak incelemeyi ve anlamayı amaçlamaktadır. Gösteri toplumu, her şeyin görünürlüğe teslim edildiği ve görünenin iyi olduğuna dair inancı benimseyen bir yapıya sahiptir. Gerçekliği yeniden üreten gösteri, onu simüle etmekte ve taklit olanı mutlak olanın yerine koyarak kültür endüstrisinin ürününe dönüştürmektedir. YouTuberların incelendiği bu çalışma, içerik üretimlerinin neler olduğunu ve bu içeriklerin genel özelliklerini betimlemeye çalışarak gösteri toplumu ile ilişkisini göstermeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışmada metodolojik olarak nitel içerik analizi yöntemi benimsenmiştir. YouTube'da farklı içerik konularına ve abone sayılarına sahip 15 YouTuberın içerikleri seçilerek içerik analizi uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda YouTuberların içerik üretimi motivasyonunda gelir elde etmenin etkili olduğu, üretilen içeriklerin abone sayılarına göre farklılaştığı, izleyici ile etkileşimin içeriğe katkı sağladığı, özel alanın içerik malzemesi olarak kurgulandığı görülmüştür. YouTuberlar, gösteri özelliğinin yansıması olarak üretilen gösteri kültüründen hem etkilenen hem de bu kültürü yeniden üreten kişiler olarak dikkat çekmektedir. Gösteri kültürü ise, yüzeysel ve eğlence odaklı yaşam tarzları kurgulamaktadır. Gösterilen üzerinden gelir elde etme amacının güdülmesi de gösterinin metalaşma boyutunu ön plana çıkarmaktadır. Bireylerin bu kültürü içselleştirmeleri ise kapitalist gerçekliğe eklemlenmelerini kolaylaştırmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
This study aims to understand and analyse the increasing impact of YouTubers by investigating the content and its production process in relation to spectacle. The spectacle society defines the social order in which everything is defined by its spectacle value and visibility value. The spectacle which reconstruct the reality, simulate the reality and replace the certainty and reality with simulacrum that turns it to product of culture industry. In this study which focuses on YouTubers, the content production process and the characteristics of the content are analysed to understand their link to spectacle. Therefore, the qualitative content analysis method is employed. 15 videos from 15 YouTubers who produce different content and have different number of subscribers were selected and the data is gathered by content analysis. This study demonstrates that YouTubers' main motive is earning income, the content differentiates between channels in accordance the number of subscribers, and private life is constructed as an entertainment product. YouTubers are impacting and being impacted by the spectacle culture which reflects its culture through all spectacle content; and at the same time, YouTubers are reproducing this culture. Spectacle culture is leading to lifestyles that are superficially constructed around entertainment. Aiming to earn income via spectacle culture features the commodification dimension of spectacle. Thus, Internalisation of this culture makes easier to be an extension of the capitalist reality. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Gösteri |
tr |
dc.subject |
YouTuber |
tr |
dc.subject |
Metalaşma |
tr |
dc.subject |
Şöhret |
tr |
dc.subject |
Eğlence |
tr |
dc.subject |
YouTube |
tr |
dc.subject |
Spectacle |
tr |
dc.subject |
YouTube |
tr |
dc.subject |
YouTubers |
tr |
dc.subject |
Commodification |
tr |
dc.subject |
Celebrity |
tr |
dc.subject |
Entertainment |
tr |
dc.title |
Gösteri toplumunun yeni aktörleri: Youtuberlar |
tr |
dc.title.alternative |
The new actors of the spectacle society: Youtubers |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı |
tr |