Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Çevre okuryazarlığı kapsamında geliştirilen materyallerin öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık ve epistemolojik inanışlarına olan etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sonekinci, Ayşe
dc.date.accessioned 2021-08-10T12:30:30Z
dc.date.available 2021-08-10T12:30:30Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2212
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre bilimi dersi kapsamında geliştirilen materyaller ve etkinliklerin, çevre okuryazarlık düzeylerine ve epistemolojik inançlarına olan etkisinin incelenmesidir. Yapılan çalışmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Çevre Bilimi dersi alan 3. Sınıf öğrencisi 57 kişiden ölçekleri dolduran 40 kişi üzerinde ön-test ve son-test uygulaması yapılarak gerçekleştirilmiştir. 10 kişiden oluşan heterojen bir grup oluşturularak, yarı yapılandırılmış açık uçlu sorular sorulup nitel analizleri yapılmıştır. Öğrencilerin çevre okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu, çevre bilimi başarı testi, çevre yönelik duyuşsal eğilimler ölçeği, çevreye yönelik sorumlu davranış ölçeği ve genel epistemolojik inanış ölçeği olmak üzere 4 bölümden oluşan “Çevre Okuryazarlığı Anketi” ve „‟Epistemolojik inanış Ölçeği‟‟ kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS-21 istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Çevre okuryazarlığı kazandırmada alt boyutları olan çevre bilgisi, çevreye yönelik duyuş, davranış ve bilişsel beceri de anlamlı bir fark saptanmış olup, epistemolojik inançlarında anlamlı bir değişim gözlenmemiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to study impact of materials and activities developed within the scope of science teacher candidates‟ environmental science lesson on their environmental literacy levels and epistemological bliefs. Quasi experimantal design was used in this study. This study was carried out with 40 out of 57 third grade students who study at Adıyaman University, Faculty of Education and take the course of Environmental Science in 2017-2018 Educational Year by prestest and postest design. Qualitative analyses were made by grouping ten heterogenous people and asking semi structured open ended questions.With a view to identify students‟ environment literacy level “Environmental Literacy Questionnaire” and “Epistemological Belief Scale” composing four parts, personal knowledge form, environmental science achievement test, affective tendency scale to environmental, responsible behaviour scale to environmental and general epistemological belief scale were used. Analysis of data were made by SPSS-21. A significant difference was identified in environmental information that has lower dimensions in gaining environmental literacy, affection, behaviour and cognitive skills to environmental. An important difference was also identified in epistemological beliefs. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Çevre okuryazarlığı tr
dc.subject Çevre bilgisi tr
dc.subject Çevresel duyuşsal davranış tr
dc.subject Çevresel sorumluluk tr
dc.subject Epistemolojik inanç tr
dc.subject Environmental literacy tr
dc.subject Environmental information tr
dc.subject Environmental affective behavior tr
dc.subject Environmental responsibility tr
dc.subject Epistemological belief tr
dc.title Çevre okuryazarlığı kapsamında geliştirilen materyallerin öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık ve epistemolojik inanışlarına olan etkisi tr
dc.title.alternative The effect of materials developed in the scope of environmental literacy on environmental literacy and epistemological beliefs tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster