| dc.contributor.author | Yıldırım, İshak | |
| dc.date.accessioned | 2021-08-10T12:30:21Z | |
| dc.date.available | 2021-08-10T12:30:21Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2211 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışma, hatalı çözüm metodunun çizgi grafiği, mod, medyan ve aritmetik ortalama kavramlarını öğrenmeye etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma hatalı çözülmüş örneklerle istatistik kavramlarının öğretilmesi temelli yarı deneysel çalışma modelidir. Çalışmanın katılımcıları Güneydoğu Anadolu bölgesinde 2018- 2019 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir Ortaokulun 7. sınıflarından rastgele seçilmiş iki sınıfın toplam 70 adet öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan öğrenci başarı testi (ön test, son test) kullanılıp elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen analiz sonuçları öğrenci yanıtları ışığında değerlendirilmiştir. Çalışmada t-test analiz sonuçlarından elde edilen veriler (p <0,05) hatalı çözüm yönteminin çizgi grafiği, mod, medyan ve aritmetik ortalama istatistik kavramlarını öğrenmede katkı sağladığını göstermiştir. Farklı konularda da hatalı çözüm metodu kullanılarak etkililiği değerlendirilebilir. | tr |
| dc.description.abstract | This study was conducted to determine the effect of erroneous solution method on learning the concepts of line graph, mode, median and arithmetic mean. The research is a semi-experimental study model based on teaching statistical concepts with erroneous solved problems. The participants of the study consisted of 70 students from two classes randomly selected from the 7th grade of a secondary school of Ministiry of National Education in the Southeastern Anatolia region in 2018-2019 education year. Student achievement test (pre-test, post-test) was prepared as a data collection tool and used and obtanied data were analyzed using SPSS program. The results of analysis were evaluated in the light of student responses. The data obtained from t-test analysis results (p<0,05) showed that the erroneous solution method contributed to the learning of line graph, mode, median and arithmetic mean concepts. Besides the effectiveness of the solution can be evoluated by using the erreneous solution method in different subjects. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | İstatistik | tr |
| dc.subject | Hatalı çözüm | tr |
| dc.subject | 7. sınıf | tr |
| dc.subject | Statistics | tr |
| dc.subject | Erroneous examples | tr |
| dc.subject | 7th grade | tr |
| dc.title | Hatalı çözüm metodunun 7. sınıf öğrencilerinin bazı istatistik kavramlarındaki başarısı üzerindeki etkisi | tr |
| dc.title.alternative | The effect of erroneous solution method on the achievement of some statistical concepts of 7th grade students | tr |
| dc.type | Thesis | tr |
| dc.contributor.department | Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | tr |