Adiyaman University Repository

Bilimin doğası okuryazarlık düzeyi ile bilimsel yaratıcılık seviyesi arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Betül
dc.date.accessioned 2021-08-10T12:30:05Z
dc.date.available 2021-08-10T12:30:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2210
dc.description.abstract Gelişen teknoloji ve hızla ilerleyen bilim göz önüne alındığında, bilimsel okuryazar bireylerin yetiştirilmesi konusunda dikkat edilmesi gereken birçok husus ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, çok uzun yıllardır üzerinde durulan bilimsel yaratıcılık ve bilimin doğası okuryazarlığı da çok daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Dolayısıyla, bu çalışmada fen eğitimi için çok önemli olan bu iki konu unsur arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden olan betimsel araştırma olarak yapılmıştır. Çalışma Adıyaman İli Merkez İlçesinde bulunan iki ayrı ortaokulda 6., 7., 8. sınıfta öğrenim gören 300 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada bilimin doğası okuryazarlığı testi ve bilimsel yaratıcılık testi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda bilimin doğası okuryazarlığı ve bilimsel yaratıcılık arasında herhangi bir anlamlı ilişki bulunmamıştır. tr
dc.description.abstract Given the advancing technology and rapidly advancing science, many issues that need to be considered when science literate individuals began to occur. Scientific creativity and nature of science literacy, which has been emphasized for many years, have also become more important. Consequently, in this study, the relationship between these two elements which are very important for science education is examined. In this study, descriptive research, which is one of the quantitative research designs, was conducted. The study was conducted with 300 students attending 6., 7., 8th grade in two different middle schools in the province of Adıyaman. As data collection, the nature of science literacy test and scientific creativity test were applied. At the end of the study, no significant relationship was found between the nature of science literacy and scientific creativity. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilimin doğası okuryazarlığı tr
dc.subject Bilimsel yaratıcılık tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Nature of science literacy tr
dc.subject Scientific creativity tr
dc.subject Science education tr
dc.title Bilimin doğası okuryazarlık düzeyi ile bilimsel yaratıcılık seviyesi arasındaki ilişkinin incelenmesi tr
dc.title.alternative The nature of science investigation of the relationship between literacy level and scientific creativity tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context