Gelişen teknoloji ve hızla ilerleyen bilim göz önüne alındığında, bilimsel okuryazar bireylerin yetiştirilmesi konusunda dikkat edilmesi gereken birçok husus ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, çok uzun yıllardır üzerinde durulan bilimsel yaratıcılık ve bilimin doğası okuryazarlığı da çok daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Dolayısıyla, bu çalışmada fen eğitimi için çok önemli olan bu iki konu unsur arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden olan betimsel araştırma olarak yapılmıştır. Çalışma Adıyaman İli Merkez İlçesinde bulunan iki ayrı ortaokulda 6., 7., 8. sınıfta öğrenim gören 300 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada bilimin doğası okuryazarlığı testi ve bilimsel yaratıcılık testi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda bilimin doğası okuryazarlığı ve bilimsel yaratıcılık arasında herhangi bir anlamlı ilişki bulunmamıştır.
 
Given the advancing technology and rapidly advancing science, many issues 
that need to be considered when science literate individuals began to occur. Scientific 
creativity and nature of science literacy, which has been emphasized for many years, 
have also become more important. Consequently, in this study, the relationship between 
these two elements which are very important for science education is examined. In this 
study, descriptive research, which is one of the quantitative research designs, was 
conducted. The study was conducted with 300 students attending 6., 7., 8th grade in two 
different middle schools in the province of Adıyaman. As data collection, the nature of 
science literacy test and scientific creativity test were applied. At the end of the study, 
no significant relationship was found between the nature of science literacy and 
scientific creativity.