Adiyaman University Repository

Reaps modelinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Doğan, Ceylan
dc.date.accessioned 2021-08-10T12:29:47Z
dc.date.available 2021-08-10T12:29:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2208
dc.description.abstract Geçmişten günümüze fen öğretimine ilişkin olarak değişen ve gelişen öğretim programlarını göz önünde bulundurduğumuzda, fen bilimleri dersinin konu içeriği bakımından günlük hayatla olan bağlantısı fen öğretiminde öğrenci merkezli bir eğitim anlayışını zorunlu kılmıştır. Bu bağlamda mevcut araştırmada Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi kapsamında REAPS Modeli kullanılarak eylem araştırması yöntemiyle ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi ve aynı zamanda akademik başarılarını artırmak amaçlanmıştır. Araştırma, Adıyaman ilinde merkeze bağlı bir köy okulunda öğrenim görmekte olan 11 öğrenci ile yürütülmüştür. REAPS modelinde yer alan problem durumları modelin her boyutuna katkı sunmuştur. Bunun yanı sıra tahmin et-gözle-açıkla etkinlikleri ile öğrencilerin aktif katılımı sağlanmış ve bilimsel süreç becerileri bakımından gelişim gösterdikleri görülmüştür. Öğrencilerin yazdığı günlükler dikkate alındığında onların sürece ilişkin olumlu duygu ve düşünceleri görülmektedir. Süreçte kullanılan etkinlikler ve öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda onların sahip olduğu kavram yanılgıları belirlenmiş ve bir kısmı giderilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin süreçte uygulanan etkinliklere bağlı olarak akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri yönüyle gelişme gösterdikleri görülmüştür. tr
dc.description.abstract When we consider the changing and developing curricula of science teaching from past to present, the connection of science course with daily life in terms of subject content necessitates a student-centered education understanding in science teaching. In the research, it is aimed to improve the scientific process skills of middle school students by using action research method using REAPS Model and to increase their academic achievement. This study was carried out with 11 secondary school students in the course of Science by studying on unit named ―Electric in Our Life‖. The problem situations in the REAPS model contributed to every aspect of the model. In addition to this, in order to contribute to the development of scientific process skills by providing active participation of students, experiments supported by TGA (guess-observe-explain) activities were provided one-to-one participation of the students. When the diaries written by the students are considered, their positive feelings and thoughts about the process can be seen. In line with the activities and opinions of the students, misconceptions were identified and some of them were eliminated. At the end of the research, it has been seen that students have improved in terms of academic success and scientific process skills depending on the activities applied in the process. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Akademik başarı tr
dc.subject Bilimsel süreç becerileri tr
dc.subject Probleme dayalı öğrenme tr
dc.subject REAPS modeli tr
dc.subject Academic success tr
dc.subject Scientific process skills tr
dc.subject Problem based learning tr
dc.subject REAPS Model tr
dc.title Reaps modelinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarısına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of reaps model on scientific process skills and academic success of secondary school students tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context