Geçmişten günümüze fen öğretimine ilişkin olarak değişen ve gelişen öğretim programlarını göz önünde bulundurduğumuzda, fen bilimleri dersinin konu içeriği bakımından günlük hayatla olan bağlantısı fen öğretiminde öğrenci merkezli bir eğitim anlayışını zorunlu kılmıştır. Bu bağlamda mevcut araştırmada Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi kapsamında REAPS Modeli kullanılarak eylem araştırması yöntemiyle ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi ve aynı zamanda akademik başarılarını artırmak amaçlanmıştır. Araştırma, Adıyaman ilinde merkeze bağlı bir köy okulunda öğrenim görmekte olan 11 öğrenci ile yürütülmüştür. REAPS modelinde yer alan problem durumları modelin her boyutuna katkı sunmuştur. Bunun yanı sıra tahmin et-gözle-açıkla etkinlikleri ile öğrencilerin aktif katılımı sağlanmış ve bilimsel süreç becerileri bakımından gelişim gösterdikleri görülmüştür. Öğrencilerin yazdığı günlükler dikkate alındığında onların sürece ilişkin olumlu duygu ve düşünceleri görülmektedir. Süreçte kullanılan etkinlikler ve öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda onların sahip olduğu kavram yanılgıları belirlenmiş ve bir kısmı giderilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin süreçte uygulanan etkinliklere bağlı olarak akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri yönüyle gelişme gösterdikleri görülmüştür.
When we consider the changing and developing curricula of science teaching
from past to present, the connection of science course with daily life in terms of
subject content necessitates a student-centered education understanding in science
teaching. In the research, it is aimed to improve the scientific process skills of middle
school students by using action research method using REAPS Model and to increase
their academic achievement. This study was carried out with 11 secondary school
students in the course of Science by studying on unit named ―Electric in Our Life‖.
The problem situations in the REAPS model contributed to every aspect of the
model. In addition to this, in order to contribute to the development of scientific
process skills by providing active participation of students, experiments supported by
TGA (guess-observe-explain) activities were provided one-to-one participation of the
students. When the diaries written by the students are considered, their positive
feelings and thoughts about the process can be seen. In line with the activities and
opinions of the students, misconceptions were identified and some of them were
eliminated. At the end of the research, it has been seen that students have improved
in terms of academic success and scientific process skills depending on the activities
applied in the process.