Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokul öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışları ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sine, Derya
dc.date.accessioned 2021-08-10T12:29:45Z
dc.date.available 2021-08-10T12:29:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2207
dc.description.abstract Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin bilimin doğası anlayışları ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen betimsel verilere dayanarak öğrencilerin bilimin doğası anlayışları ile bilimsel süreç becerilerinin bazı demografik değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğine bakılmış, varsa farklılıkların hangi düzeyde olduğunu görmek için etki değeri hesaplanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim- öğretim yılında Adıyaman ilindeki dört farklı okulda öğrenim gören 426 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nedensel ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Can (2008) tarafından geliştirilen “Bilimin Doğasını Anlama Ölçeği” ve Aydoğdu vd. (2012) tarafından geliştirilen “Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin bilimin doğası anlayışları ile bilimsel süreç becerileri arasında orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişkinin olduğu, öğrencilerin bilimin doğası anlayışları ile cinsiyet, evde internet kurulumu olma durumu, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim düzeyi ve aile aylık gelir değişkenleri açısından anlamlı bir farklılaşma olmadığı, öğrencilerin öğrenim gördükleri okulun konumu ve fen dersindeki başarıları yönünden anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Bilimsel süreç becerileri açısından ise bütün değşkenler bakımından anlamlı farklılaşma olduğu sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract During that survey, it was aimed to examine relations between middle school students’understanding the nature of science and their skill of scientific process. Additionally, depending upon of descriptive results, It was examined whether or not students’ understanding the nature of science and their skill of scientific process depends on some demographic variables. If any, its effect value was calculated to obtain in which level. Sample of that survey consists of 426 middle school students who studied at four different schools in Adıyaman in 2016-2017 education period. During that survey, causative scanning and relational scanning was used as a model. Scale of understanding the nature of science which was developed by Can in 2018, and scale of skill of scientific process that was developed by Aydogdu, Tatar, Yıldız and Buldur in 2012, were used as a data collection tool. Received values were analysed by the help of SPSS. At the end of that survey, it was obtained that there is a positive relation between understanding the nature of science and skill of scientific process in middle level. Relation ship between understanding the nature of science and gender, having internet at home, class level, parental education level or economical level wasn’t be obtained. However, It was seen that understanding the nature of science differentiates according to school location of school and achievement at science courses. In terms of skill of scientific process, it was determined that terms of skill of scientific process differentiates according to gender, having internet at home, location of school, class level, parental education level, financial situation and achievement at science courses. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilimin doğası tr
dc.subject Bilimsel süreç becerileri tr
dc.subject Fen okuryazarlığı tr
dc.subject Nature of science tr
dc.subject Science process skills tr
dc.subject Scientific literacy tr
dc.title Ortaokul öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışları ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigating the relationship between secondary school students’ understandings of nature of science and science process skills tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster