dc.contributor.author |
Bahşi, Alaattin |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-10T12:28:28Z |
|
dc.date.available |
2021-08-10T12:28:28Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2200 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, STEM etkinliklerinin ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve fen başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma, Adıyaman iline bağlı bir devlet okulunda 8.sınıfta öğrenim gören uygun örnekleme ile seçilen 32 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu öğrencilerin 18‟i deney, 14‟ü kontrol grubunda yer almaktadır. Deney grubunda öğretim STEM etkinlikleri ile desteklenen yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmada verileri toplamak amacıyla “Bilimsel Süreç Becerileri Testi”, “Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği” ve “Fen Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, bilimsel süreç becerileri açısından, deney grubunun ön test-son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilirken, kontrol grubunun ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının bilimsel süreç becerisi son test puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bilimsel epistemolojik inanç açısından ise deney grubu ve kontrol grubunun ön test son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin fen başarıları açısından da grupların ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda STEM etkinliklerinin 8. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini katkısı nedeniyle fen bilimleri derslerinin STEM etkinlikleriyle yürütülmesi önerilebilir. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of the study is to investigate the effect of STEM activities in
science education on science process skills, scientific epistemological beliefs and
science achievement of 8th grade students. The research was carried out using a
quasi-experimental design with pre-test and post-test control group, one of the
quantitative research methods. The study was conducted with the participation of 32
students selected with convenience sampling in 8th grade at a public school in
Adıyaman 18 of these students are in the experimental group and 14 them are in the
control group. In the experimental group, the experiment was conducted with the
constructivist learning approach supported by STEM activities. Scientific process
skills test ”, Scientific epistemological beliefs scale” and “Science achievement test”
were applied to the students as data collection tools. According to the results, there
was a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of
the experimental group in terms of scientific process skills, while there was no
significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group.
In addition, no statistically significant difference was found between the
experimental and control groups' scientific process skill post-test scores. In scientific
epistemological beliefs,, there was no significant difference between the pre-test and
post-test scores of the experimental group and the control group, but no statistically
significant difference was observed between the groups in terms of post-test scores.
Similarly, there was no significant difference in the pre-test and post-test scores of
the groups., It may be suggested that science courses should be conducted with
STEM activities because STEM activities contribute to the 8th grade students'
scientific process skills in line with the results obtained. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
STEM |
tr |
dc.subject |
Bilimsel süreç becerileri |
tr |
dc.subject |
Bilimsel epistemolojik inançlar |
tr |
dc.subject |
Fen başarısı |
tr |
dc.subject |
Scientific process skills |
tr |
dc.subject |
Scientific epistemological beliefs |
tr |
dc.subject |
Science achievement |
tr |
dc.title |
Stem etkinliklerinin 8.sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve fen başarılarına etkisinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
The effects of stem activities on scientific process skills, scientific epistemological beliefs and science achievements of 8th grade students |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |