Adiyaman University Repository

Stem etkinliklerinin 8.sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve fen başarılarına etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Bahşi, Alaattin
dc.date.accessioned 2021-08-10T12:28:28Z
dc.date.available 2021-08-10T12:28:28Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2200
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, STEM etkinliklerinin ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve fen başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma, Adıyaman iline bağlı bir devlet okulunda 8.sınıfta öğrenim gören uygun örnekleme ile seçilen 32 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu öğrencilerin 18‟i deney, 14‟ü kontrol grubunda yer almaktadır. Deney grubunda öğretim STEM etkinlikleri ile desteklenen yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmada verileri toplamak amacıyla “Bilimsel Süreç Becerileri Testi”, “Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği” ve “Fen Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, bilimsel süreç becerileri açısından, deney grubunun ön test-son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilirken, kontrol grubunun ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının bilimsel süreç becerisi son test puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bilimsel epistemolojik inanç açısından ise deney grubu ve kontrol grubunun ön test son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin fen başarıları açısından da grupların ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda STEM etkinliklerinin 8. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini katkısı nedeniyle fen bilimleri derslerinin STEM etkinlikleriyle yürütülmesi önerilebilir. tr
dc.description.abstract The purpose of the study is to investigate the effect of STEM activities in science education on science process skills, scientific epistemological beliefs and science achievement of 8th grade students. The research was carried out using a quasi-experimental design with pre-test and post-test control group, one of the quantitative research methods. The study was conducted with the participation of 32 students selected with convenience sampling in 8th grade at a public school in Adıyaman 18 of these students are in the experimental group and 14 them are in the control group. In the experimental group, the experiment was conducted with the constructivist learning approach supported by STEM activities. Scientific process skills test ”, Scientific epistemological beliefs scale” and “Science achievement test” were applied to the students as data collection tools. According to the results, there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group in terms of scientific process skills, while there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group. In addition, no statistically significant difference was found between the experimental and control groups' scientific process skill post-test scores. In scientific epistemological beliefs,, there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group and the control group, but no statistically significant difference was observed between the groups in terms of post-test scores. Similarly, there was no significant difference in the pre-test and post-test scores of the groups., It may be suggested that science courses should be conducted with STEM activities because STEM activities contribute to the 8th grade students' scientific process skills in line with the results obtained. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject STEM tr
dc.subject Bilimsel süreç becerileri tr
dc.subject Bilimsel epistemolojik inançlar tr
dc.subject Fen başarısı tr
dc.subject Scientific process skills tr
dc.subject Scientific epistemological beliefs tr
dc.subject Science achievement tr
dc.title Stem etkinliklerinin 8.sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve fen başarılarına etkisinin incelenmesi tr
dc.title.alternative The effects of stem activities on scientific process skills, scientific epistemological beliefs and science achievements of 8th grade students tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context