dc.contributor.author |
Gün Şahin, Zühal |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-10T08:52:24Z |
|
dc.date.available |
2021-08-10T08:52:24Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2196 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada kısa film destekli matematik öğretiminin matematiği gerçek
yaşamla ilişkilendirmeye etkisi incelenmiştir. Bu etkiyi görmek amacı ile iki
matematik konusu seçilmiştir. Bunlar yedinci sınıf konusu olan Eşitlik ve
Denklemler ve sekizinci sınıf konusu olan Pisagor Bağıntısıdır. Durum çalışması
olan araştırma, yedinci sınıfta öğrenim gören 10 öğrenci ve sekizinci sınıfta öğrenim
gören 10 öğrenci olmak üzere toplamda 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın başında öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçme amacıyla hazırlanmış
olan çalışma yaprakları uygulanmıştır. Daha sonra araştırmacı tarafından hazırlanan
kısa filmler dersin ilgili bölümünde öğrencilere izletilmiştir. Ders bittikten sonra
değerlendirme amaçlı hazırlanan çalışma yaprakları öğrencilere dağıtılmıştır ve
öğrenciler günlük yazmaya teşvik edilmiştir. Nitel yöntemlerin kullanıldığı
araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda
kısa filmlerin matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirmede önemli katkılarının olduğu
görülmüştür. Kısa filmlerin aynı zamanda ders kazanımlarını kazandırmada etkili
olduğu görülmüştür. Matematik konularının gerçek yaşamdaki yerini öğrenmede
etkili olan kısa filmlerin matematik derslerinde etkin bir şekilde kullanılması
önerilmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, the effect of short films supported mathematics teaching related
to real life was invertigated. Two mathematics subjects were selected to see this
effect. These are Equality and Equations, which are the subject of the seventh grade,
and Pythagorean Relation, which is the subject of the eighth grade. The research
which is a case study was carried out with a total of 20 students; 10 students in the
seventh grade and 10 students in the eighth grade. At the beginning of the research,
the worksheets prepared to measure the students' readiness were applied. Then the
short films prepared by the researcher were shown to the students in the related
section of the course. After the end of the course, the worksheets prepared for
evaluation were distributed to the students. Finally, students are encouraged to write
daily. The data of the research were collected in this way. The data of the research
using qualitative methods were analyzed by content analysis method. At the end of
the research, it was seen that short films had important contributions in relation to
mathematics in daily life. Short films were also found to be effective in gaining the
course gains. It is recommended that short films that are effective in learning the
place of mathematics subjects in daily life should be used effectively in mathematics
lessons. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Matematik öğretimi |
tr |
dc.subject |
Gerçekçi matematik eğitimi |
tr |
dc.subject |
Kısa film |
tr |
dc.subject |
Eşitlik ve denklemler |
tr |
dc.subject |
Pisagor bağıntısı |
tr |
dc.subject |
Teaching mathematics |
tr |
dc.subject |
Realistic mathematics education |
tr |
dc.subject |
Short film |
tr |
dc.subject |
Equality and equations |
tr |
dc.subject |
Pythagorean relation |
tr |
dc.title |
Kısa film destekli gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğrenme sürecindeki öğrenci yaklaşımları |
tr |
dc.title.alternative |
Student approaches in learning process based on realistic mathematics education supported by short film |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |