Bu araştırmada kısa film destekli matematik öğretiminin matematiği gerçek 
yaşamla ilişkilendirmeye etkisi incelenmiştir. Bu etkiyi görmek amacı ile iki 
matematik konusu seçilmiştir. Bunlar yedinci sınıf konusu olan Eşitlik ve 
Denklemler ve sekizinci sınıf konusu olan Pisagor Bağıntısıdır. Durum çalışması 
olan araştırma, yedinci sınıfta öğrenim gören 10 öğrenci ve sekizinci sınıfta öğrenim 
gören 10 öğrenci olmak üzere toplamda 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 
Araştırmanın başında öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçme amacıyla hazırlanmış 
olan çalışma yaprakları uygulanmıştır. Daha sonra araştırmacı tarafından hazırlanan 
kısa filmler dersin ilgili bölümünde öğrencilere izletilmiştir. Ders bittikten sonra 
değerlendirme amaçlı hazırlanan çalışma yaprakları öğrencilere dağıtılmıştır ve 
öğrenciler günlük yazmaya teşvik edilmiştir. Nitel yöntemlerin kullanıldığı 
araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda 
kısa filmlerin matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirmede önemli katkılarının olduğu 
görülmüştür. Kısa filmlerin aynı zamanda ders kazanımlarını kazandırmada etkili 
olduğu görülmüştür. Matematik konularının gerçek yaşamdaki yerini öğrenmede 
etkili olan kısa filmlerin matematik derslerinde etkin bir şekilde kullanılması 
önerilmektedir.
 
In this study, the effect of short films supported mathematics teaching related 
to real life was invertigated. Two mathematics subjects were selected to see this 
effect. These are Equality and Equations, which are the subject of the seventh grade, 
and Pythagorean Relation, which is the subject of the eighth grade. The research 
which is a case study was carried out with a total of 20 students; 10 students in the 
seventh grade and 10 students in the eighth grade. At the beginning of the research, 
the worksheets prepared to measure the students' readiness were applied. Then the 
short films prepared by the researcher were shown to the students in the related 
section of the course. After the end of the course, the worksheets prepared for 
evaluation were distributed to the students. Finally, students are encouraged to write 
daily. The data of the research were collected in this way. The data of the research 
using qualitative methods were analyzed by content analysis method. At the end of 
the research, it was seen that short films had important contributions in relation to 
mathematics in daily life. Short films were also found to be effective in gaining the 
course gains. It is recommended that short films that are effective in learning the 
place of mathematics subjects in daily life should be used effectively in mathematics 
lessons.