Bu çalışmanın amacı, Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesinin öğretiminde 
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ve 
EBA’ya yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin 
birlikte kullanıldığı karma yöntem ile düzenlenmiştir. Nicel verilerin elde edilmesinde 
yarı deneysel desen, nitel verilerin elde edilmesinde ise görüşme tekniği kullanılmıştır. 
Araştırmanın nicel verileri Adıyaman ilinde Türkiye Petrolleri Ortaokulunda öğrenim 
gören 81 sekizinci sınıf öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmanın nitel verileri ise deney 
grubu öğrencilerinden 10 öğrenci ile görüşme yapılarak toplanmıştır. Veri toplama 
aracı olarak, akademik başarı testi geliştirilmiş ve görüşme formu kullanılmıştır. Elde 
edilen veriler bilgisayar paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın 
nicel bulgularına göre Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesinin öğretiminde EBA destekli 
yapılandırmacı yaklaşımın kullanıldığı deney grubu öğrencileri ile yapılandırmacı 
yaklaşımın kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin son test akademik başarı puanları 
arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu farkın deney grubu lehine olduğu 
sonucuna varılmıştır. Bu bulgular sonucunda EBA kullanımının öğrencilerin canlılar 
ve enerji ilişkileri başarı testi üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Nitel verilerden elde 
edilen bulgulara göre, öğrencilerin EBA’ya ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu 
görülmüştür. Öğrencilerin EBA ile işlenen derste aktif katılım sağladıkları ve eğlenceli 
buldukları, ders dışında ise konu tekrarı yapmak için tercih ettikleri sonucuna 
varılmıştır.
 
In this study, it is aimed to examine the effect of using the Education 
Information Network (EBA) on the academic achievement of the students in the 
teaching of the Living-Energy Relations unit and to examine the students' opinions 
about EBA. In order to achieve the aims stated in the study, a mixed method, both 
quantitative and qualitative, was used. For the quantitive data, a semi-experimental 
design and for the qualitative data, interview technics were used. The sample of the 
study consists of 81 eighth grade students attending a secondary school in Adıyaman. 
As data collection tools, academic achievement test was developed and interview form 
was used. The obtained data was analyzed by using statistical program. According to 
the quantitative findings of the study, there was a significant difference between the 
academic success of the last test of the experimental students group with whom EBA 
supported constructivist teaching approach was used and the control students group 
with whom only the constructivist approach was used in the teaching of the Living and 
Energy Relations unit. It was concluded that this difference was in favor of the 
experimental group. As a result of these findings, it was seen that the use of EBA was 
effective on the achievement test of students' living and energy relations. In order to 
obtain the qualitative data of the study, 10 students from the experimental group were 
interviewed. According to the findings obtained from qualitative data, it was seen that 
the students have positive opinions about EBA. It was concluded that the students 
participated actively in the course when EBA was used and they found it enjoyable. 
They also preferred to use EBA in order to repeat the subject out-of-class.