Adiyaman University Repository

Fen öğretiminde eğitsel oyun kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Aygün, Haci Ali
dc.date.accessioned 2021-08-05T07:50:52Z
dc.date.available 2021-08-05T07:50:52Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2193
dc.description.abstract Bu araştırmada ortaokul 6. sınıf Fen Bilgisi dersinin, “Kuvvet ve Hareket” ünitesinin öğretiminde, Bilgisayar Destekli Oyun etkinliklerinin öğrenci başarılarına, tutumlarına ve bu oyun etkinliklerinin kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi incelenmiştir. Bu çalışmanın örneklemini Adıyaman ilinde bir ortaokul da eğitim öğretim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öntest – sontest kontrol grup tasarımının kullanıldığı bu çalışmada deney (N =30) ve kontrol (N=30) grubu yansız atama ile oluşturulmuştur. Deneysel bir çalışma olan araştırmada Başarı Testi, Tutum Ölçeği ve Kavram Yanılgıları Testi uygulanmış ve son test aşamasında öğrenciler ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde bilgisayar tabanlı istatistiksel paket analiz programı olan SPSS’ten yararlanılmış olup veri analizinde başarı, tutum ve kavram yanılgısı testlerini tanımlayıcı istatistikler (ortalama, frekans ve yüzdelik) ve arasındaki ilişkiyi belirlemek için t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulguların analizinden, eğitsel oyun etkinliklerinin kuvvet ve hareket konusundaki akademik başarıyı anlamlı düzeyde değiştirdiği ve öğrencilerin derse olan tutumlarını olumlu yönde etkileyip kavram yanılgılarını giderdiği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin yapılan uygulamalara yönelik görüşleri olumlu olup, öğrencilerin dersten zevk aldıklarını, eğlenerek öğrendikleri görülmüştür. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the effects of computer assisted gaming activities on student achievement, attitudes and the effects of these gaming activities on remediation of the misconceptions in teaching of "Force and Movement" at unit of 6th grade Science Course. The research has been carried out during the first semester of 2014/2015 academic year. The research group of this study is the 6th grade students who are studying at a secondary school in the province of Besni in Adıyaman province. The dependent variables in the research are the students' achievements towards the Force and Movement unit, attitudes towards the science lesson, and misconceptions about the Force and Movement unit. Moreover, the independent variable is the applied teaching method. Data collection tools are formed by achievement tests, attitude scales and misconceptions tests. In data analysis; t-test and one-way analysis of variance were used to determine the relationship between statistics (mean frequency and percentile) complementing success, attitude, and misconceptions tests. The results of the analysis showed that the effect of computer-based gaming activities are significant on the success of 6th grade students, their attitudes towards science lessons and the impact of misguided misconceptions. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen öğretimi tr
dc.subject Kuvvet ve hareket tr
dc.subject Oyun tr
dc.subject Bilgisayar destekli öğretim tr
dc.subject Kavram yanılgıları tr
dc.subject Science teaching tr
dc.subject Forece and motion tr
dc.subject Games tr
dc.subject Computer based tr
dc.subject Gaming activities tr
dc.subject Misconception tr
dc.title Fen öğretiminde eğitsel oyun kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context