Adiyaman University Repository

Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme problemi hazırlama becerilerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Şahin, Seda
dc.date.accessioned 2021-08-05T06:28:17Z
dc.date.available 2021-08-05T06:28:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2191
dc.description.abstract Öğretim programlarında yer almasıyla birlikte matematiksel modellemenin öğretiminde öğretmen yeterlikleri tartışılan konulardan biri olmuştur. Öğretmenlerin bu yeterliklere ne düzeyde sahip olduklarını belirlemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri matematiksel modelleme problemi hazırlama becerilerinin incelenmesidir. Bu araştırmada matematiksel modelleme eğitimi verilen 6 matematik öğretmeninin problem hazırlama süreçleri incelenmiştir. Çoklu durum çalışması olarak tasarlanan çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakatlar, problem seti değerlendirme formu ve matematiksel modelleme eğitimi video kayıtları ile toplanmıştır. Verilerin analizinde açık ve eksensel kodlama ile içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin problem hazırlama sürecinde başarılı performans sergilemelerine rağmen birtakım zorluklar yaşadıklarını; bu zorlukların genel olarak matematiksel modelleme problemlerinin özelliklerinin farklı algılanmasından kaynaklandığını göstermiştir. Öğretmenlerin özellikle matematik ile gerçek yaşam arasında ilişki kurmada başarılı oldukları, problem hazırlarken öncelikli olarak varsayımlara dayalı, yoruma açık ve düşündürücü olma kriterlerini dikkate aldıkları tespit edilmiştir. Sonuçlar, matematiksel modellemenin sınıf ortamına taşınmasında öğretmen yeterliklerinin önemli bir rol oynadığını, bu sebeple matematiksel modellemenin öğretiminde öğretmenlerin teorik ve pratik bilgi eksikliklerinin giderilmesinin öncelikli konular arasında yer alması gerektiğini göstermektedir. tr
dc.description.abstract Teachers’ competencies for teaching mathematical modeling are being one of the discussed topics that is infused in the math curriculum. One of the methods that can be used to determine the level of teachers' competencies is to examine the process of posing mathematical modeling problems. In this study, process of posing problem by 6 mathematics teachers who had mathematical modeling training is investigated. The current study is designed as a multiple case study and data are collected through semi-structured interviews, the assessment form of problem set, and mathematical modeling training video recordings. Data are analyzed by using open and axial coding and content analysis methodologies. The results of study showed that teachers performed successfully at posing problem process while having various challenges that were based on misconceptions about criteria of mathematical modeling. It is identified that teachers were successful at connecting mathematics and real life. Also, assumption, interpretation, and complexity were top criteria that they considered while preparing a problem. Results reveal that teachers’ competencies are significant at utilizing mathematical modeling in classroom. Therefore, eliminating lack of teachers’ theoretical and practical knowledge about mathematical modeling has to be in prior subjects for teaching mathematical modeling. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Öğretmen yeterlikleri tr
dc.subject Problem hazırlama tr
dc.subject Çoklu durum çalışması tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.subject Teacher compentencies tr
dc.subject Posing problem tr
dc.subject Multiple case study tr
dc.title Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme problemi hazırlama becerilerinin incelenmesi tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context