Öğretim programlarında yer almasıyla birlikte matematiksel modellemenin 
öğretiminde öğretmen yeterlikleri tartışılan konulardan biri olmuştur. Öğretmenlerin 
bu yeterliklere ne düzeyde sahip olduklarını belirlemek için kullanılabilecek 
yöntemlerden biri matematiksel modelleme problemi hazırlama becerilerinin 
incelenmesidir. Bu araştırmada matematiksel modelleme eğitimi verilen 6 matematik 
öğretmeninin problem hazırlama süreçleri incelenmiştir. Çoklu durum çalışması 
olarak tasarlanan çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakatlar, problem seti 
değerlendirme formu ve matematiksel modelleme eğitimi video kayıtları ile 
toplanmıştır. Verilerin analizinde açık ve eksensel kodlama ile içerik analizi 
yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin problem hazırlama 
sürecinde başarılı performans sergilemelerine rağmen birtakım zorluklar yaşadıklarını; 
bu zorlukların genel olarak matematiksel modelleme problemlerinin özelliklerinin 
farklı algılanmasından kaynaklandığını göstermiştir. Öğretmenlerin özellikle 
matematik ile gerçek yaşam arasında ilişki kurmada başarılı oldukları, problem 
hazırlarken öncelikli olarak varsayımlara dayalı, yoruma açık ve düşündürücü olma 
kriterlerini dikkate aldıkları tespit edilmiştir. Sonuçlar, matematiksel modellemenin 
sınıf ortamına taşınmasında öğretmen yeterliklerinin önemli bir rol oynadığını, bu 
sebeple matematiksel modellemenin öğretiminde öğretmenlerin teorik ve pratik bilgi 
eksikliklerinin giderilmesinin öncelikli konular arasında yer alması gerektiğini 
göstermektedir.
 
Teachers’ competencies for teaching mathematical modeling are being one of 
the discussed topics that is infused in the math curriculum. One of the methods that 
can be used to determine the level of teachers' competencies is to examine the process 
of posing mathematical modeling problems. In this study, process of posing problem 
by 6 mathematics teachers who had mathematical modeling training is investigated. 
The current study is designed as a multiple case study and data are collected through 
semi-structured interviews, the assessment form of problem set, and mathematical 
modeling training video recordings. Data are analyzed by using open and axial coding 
and content analysis methodologies. The results of study showed that teachers 
performed successfully at posing problem process while having various challenges 
that were based on misconceptions about criteria of mathematical modeling. It is 
identified that teachers were successful at connecting mathematics and real life. Also, 
assumption, interpretation, and complexity were top criteria that they considered while 
preparing a problem. Results reveal that teachers’ competencies are significant at 
utilizing mathematical modeling in classroom. Therefore, eliminating lack of teachers’ 
theoretical and practical knowledge about mathematical modeling has to be in prior 
subjects for teaching mathematical modeling.