dc.contributor.author |
Atalay, Özlem |
|
dc.contributor.author |
Güveli, Ebru |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-23T10:11:27Z |
|
dc.date.available |
2020-06-23T10:11:27Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/218 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Bingöl ilindeki bir devlet okulunun 4. sınıfında öğrenim gören 27 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; problem kurma veri ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve çalışma kâğıtları kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; “doğru” kategorisinde problem kuramayan öğrencilerin birim kesir ve eşit kesir sayılarından daha fazla yararlandıkları, problem kurma basamağında verilenle istenilen arasındaki bağlantıyı tam olarak ilişkilendiremedikleri, “doğru” kategorisinde problem kuran öğrencilerin daha orijinal ve karmaşık kesir problemleri kurabildikleri görülmektedir. Öğrencilerin, animasyonlarla ders işlemeye istekli oldukları, özellikle soyut derslerde animasyonlarla ders işlemenin faydalı olduğunu, animasyonların problem kurma becerilerini geliştirdiğini ifade ettikleri ortaya çıkmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to determine the problem posing abilities of 4th grade students on fractions using computer animations. This work was conducted with twenty seven fourth grade students in a state school in Bingöl. As the data collection method problem posing data scale, semi-structured interview forms and some worksheets have been used. The study shows that computer animations help positively posing problems of students related to rational numbers. The students, who can not pose problems in “Right” category, make use of unit fraction and equal fractions and face the problems in the stage of create a problem. Also, students have diffucilty correlating between inputs and results. Students, who can pose problems in the “Right” category, can pose more complex and original rational problems and better understanding by using in rational operation such as addition, subtraction and modelling. Besides that, students expressed that they are willing to work with computers, especially in abstract subjects and computer animations help to improve the ability of problem solving. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Animasyon |
tr |
dc.subject |
İlkokul 4.sınıf öğrencileri |
tr |
dc.subject |
Kesirler |
tr |
dc.subject |
Problem kurma becerileri |
tr |
dc.subject |
Animation |
tr |
dc.subject |
Fourth grade primary school students |
tr |
dc.subject |
Fractions |
tr |
dc.subject |
Problem posing skills |
tr |
dc.title |
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Examination of problem posing abilities using computer animations on fractions in the 4th grade students |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
192844 |
tr |
dc.contributor.department |
Milli Eğitim Bakanlığı, Bingöl |
tr |
dc.contributor.department |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, |
tr |
dc.identifier.endpage |
220 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
192 |
tr |
dc.identifier.volume |
7 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |