Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitimin İşlevlerini Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünsal, Serkan
dc.contributor.author Bağçeci, Birsen
dc.contributor.author Meşe, Nafiye Nur
dc.contributor.author Korkmaz, Fahrettin
dc.date.accessioned 2020-06-23T07:54:49Z
dc.date.available 2020-06-23T07:54:49Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/217
dc.description.abstract Araştırmanın amacı; eğitimin işlevleri konusunda öğretmenlerin görüşlerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir ölçme aracı geliştirmektir. Yöntem, Araştırmanın çalışma grubunu; Kahramanmaraş ilinde farklı okul türlerinde görev yapan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, ölçeği geliştirmek için kullanılan aşamalar şu şekildedir 1. Madde Havuzunun Oluşturulması 2. Uzman Görüşü Alınması, 3. Ön Deneme Formunun Oluşturulması 4. Faktör Analizi. Araştırmada uygulanan faktör analizi sonuçlarına göre; Kaiser Meyer Olkin (KMO) değeri 0.906 bulunmuştur. Bartlett testi sonucunun (χ2=3666,167; df=703; p=.000<.05) manidar olduğu tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi RMSEA incelendiğinde ise .064 düzeyinde bir uyum indeksi görülmektedir. GFI: 0.85, AGFI; 0.81, NFI; 0.85, CFI;0.97, RFI; 0.94 olarak belirlenmiştir. Ayrıca serbestlik derecesi 293; ortalamaların kara kökü 0.14 (RMR) ve normlanmamış uyum indeksi, (NNFI) 0.97 olarak saptanmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı birinci faktör için .905; ikinci faktör için .85; üçüncü faktör için .85; dördüncü faktör için .87 dir. Bu bulgular eğitimin işlevlerini değerlendirme ölçeğinden elde edilen puanların güvenirliliğinin yüksek olduğunu göstermiştir. tr
dc.description.abstract The purpose of this research is to develop a valid and reliable scale which is able to measure the opinions of teachers on the functions of education. Research study group includes 300 teachers working in different kinds of schools in Kahramanmaraş. During the process of scale development, the steps are: a) Composing the item pool, b) Getting expert opinion, c) Composing a pre-testing form and d) Applying Factor analysis. According to the applied factor analysis, the results are as follows: Kaiser Meyer Olkin (KMO) level is 0.906 and Bartlett test result is 2431,319. In the examination of the confirmatory factor analysis RMSEA is examined to be at .064 level fit index. The determined levels for GFI is found to be 0.85, whereas 0.81 for AGFI, 0.85 for NFI, 0.97 for CFI and 0.94 for RFI. Also, the level of freelance is 293; root medium is 0.14 (RMR) and nonnormed fit index, (NNFI) has been observed as 0.97. In order to determine the reliability of the scale, the researchers also studied on Cronbach Alpha reliability coefficient. Values of Cronbach reliability coefficient for each factor are as follow: .90 for the first factor; .85 for the second factor; .85 for the third factor and .087 for the fourth factor. The results show that the reliability values of the evaluation scale of the functions of education are high. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Eğitimin İşlevleri tr
dc.subject Geçerlik tr
dc.subject Güvenirlik tr
dc.subject Eğitimin İşlevlerini Değerlendirme Ölçeği tr
dc.subject Education tr
dc.subject Functions of Education tr
dc.subject Validity tr
dc.subject Reliability tr
dc.subject Evaluation Scale of The Functions of Education tr
dc.title Eğitimin İşlevlerini Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması tr
dc.title.alternative Evaluation Scale of the Functions of Education: A Study of Validity and Reliability tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 122303 tr
dc.contributor.authorID 46671 tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi, Doktora Öğrencisi tr
dc.identifier.endpage 265 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 245 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster