dc.contributor.author |
Ünsal, Serkan |
|
dc.contributor.author |
Bağçeci, Birsen |
|
dc.contributor.author |
Meşe, Nafiye Nur |
|
dc.contributor.author |
Korkmaz, Fahrettin |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-23T07:54:49Z |
|
dc.date.available |
2020-06-23T07:54:49Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/217 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı; eğitimin işlevleri konusunda öğretmenlerin görüşlerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir ölçme aracı geliştirmektir. Yöntem, Araştırmanın çalışma grubunu; Kahramanmaraş ilinde farklı okul türlerinde görev yapan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, ölçeği geliştirmek için kullanılan aşamalar şu şekildedir 1. Madde Havuzunun Oluşturulması 2. Uzman Görüşü Alınması, 3. Ön Deneme Formunun Oluşturulması 4. Faktör Analizi. Araştırmada uygulanan faktör analizi sonuçlarına göre; Kaiser Meyer Olkin (KMO) değeri 0.906 bulunmuştur. Bartlett testi sonucunun (χ2=3666,167; df=703; p=.000<.05) manidar olduğu tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi RMSEA incelendiğinde ise .064 düzeyinde bir uyum indeksi görülmektedir. GFI: 0.85, AGFI; 0.81, NFI; 0.85, CFI;0.97, RFI; 0.94 olarak belirlenmiştir. Ayrıca serbestlik derecesi 293; ortalamaların kara kökü 0.14 (RMR) ve normlanmamış uyum indeksi, (NNFI) 0.97 olarak saptanmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı birinci faktör için .905; ikinci faktör için .85; üçüncü faktör için .85; dördüncü faktör için .87 dir. Bu bulgular eğitimin işlevlerini değerlendirme ölçeğinden elde edilen puanların güvenirliliğinin yüksek olduğunu göstermiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of this research is to develop a valid and reliable scale which is able to measure the opinions of teachers on the functions of education. Research study group includes 300 teachers working in different kinds of schools in Kahramanmaraş. During the process of scale development, the steps are: a) Composing the item pool, b) Getting expert opinion, c) Composing a pre-testing form and d) Applying Factor analysis. According to the applied factor analysis, the results are as follows: Kaiser Meyer Olkin (KMO) level is 0.906 and Bartlett test result is 2431,319. In the examination of the confirmatory factor analysis RMSEA is examined to be at .064 level fit index. The determined levels for GFI is found to be 0.85, whereas 0.81 for AGFI, 0.85 for NFI, 0.97 for CFI and 0.94 for RFI. Also, the level of freelance is 293; root medium is 0.14 (RMR) and nonnormed fit index, (NNFI) has been observed as 0.97. In order to determine the reliability of the scale, the researchers also studied on Cronbach Alpha reliability coefficient. Values of Cronbach reliability coefficient for each factor are as follow: .90 for the first factor; .85 for the second factor; .85 for the third factor and .087 for the fourth factor. The results show that the reliability values of the evaluation scale of the functions of education are high. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Eğitim |
tr |
dc.subject |
Eğitimin İşlevleri |
tr |
dc.subject |
Geçerlik |
tr |
dc.subject |
Güvenirlik |
tr |
dc.subject |
Eğitimin İşlevlerini Değerlendirme Ölçeği |
tr |
dc.subject |
Education |
tr |
dc.subject |
Functions of Education |
tr |
dc.subject |
Validity |
tr |
dc.subject |
Reliability |
tr |
dc.subject |
Evaluation Scale of The Functions of Education |
tr |
dc.title |
Eğitimin İşlevlerini Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
tr |
dc.title.alternative |
Evaluation Scale of the Functions of Education: A Study of Validity and Reliability |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
122303 |
tr |
dc.contributor.authorID |
46671 |
tr |
dc.contributor.department |
Milli Eğitim Bakanlığı |
tr |
dc.contributor.department |
Gaziantep Üniversitesi |
tr |
dc.contributor.department |
Gaziantep Üniversitesi |
tr |
dc.contributor.department |
Gaziantep Üniversitesi, Doktora Öğrencisi |
tr |
dc.identifier.endpage |
265 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
245 |
tr |
dc.identifier.volume |
5 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |